ウィルキンス M.
WILKINS MICHAEL
Improving students' second language writing utilizing new technologies as well as traditional methods.
Improving students' English vocabulary based on frequency lists and using active study methods.
![](/uedb/image/icon/sdg_icon_04_ja.png)
出身大学 【 表示 / 非表示 】
-
学校名:University of Victoria
学部(学系)名:人文学部
学科・専攻等名:History
学校の種類:大学
卒業年月:1992年03月
卒業区分:卒業
国名:カナダ
出身大学院 【 表示 / 非表示 】
-
学校名:Temple University Japan
学部等名:言語教育研究科
修了課程:修士課程
修了年月:2008年01月
修了区分:修了
国名:日本国
経歴 【 表示 / 非表示 】
-
所属:関西学院大学
部署名:言語教育研究センター
年月:2022年04月 ~ 継続中 -
所属:関西学院大学
部署名:言語教育研究センター
職名:英語常勤講師
年月:2016年04月 ~ 2020年03月
論文 【 表示 / 非表示 】
-
記述言語:英語
タイトル:Using Appreciative Inquiry for EFL Speech Self-evaluation.
誌名:Using Appreciative Inquiry for EFL Speech Self-evaluation. 23巻 1号 (頁 3 ~ 18)
出版年月:2020年03月
著者:Howard, L. & Wilkins, M.掲載種別:研究論文(学術雑誌)
共著区分:共著
-
記述言語:英語
タイトル:Learner Autonomy Dimensions: What Motivated and Unmotivated Learners Think
誌名:Lingua Posnaniensis 60巻 1号 (頁 33 ~ 47)
出版年月:2019年04月
著者:Aliponga, J., Ando S., Gamble, C., Koshiyama, Y., Yoshida, K., & Wilkins, M.掲載種別:研究論文(学術雑誌)
共著区分:共著
共同研究・競争的資金等の研究課題 【 表示 / 非表示 】
-
研究種目:Towards the Development of a Critical Learning Support System for Primary School Teachers of English.
研究期間:2019年04月 ~ 2023年03月
タイトル:Teacher Training
講演・口頭発表等 【 表示 / 非表示 】
-
記述言語:英語
会議名:Thai TESOL International Conference
国際・国内会議:国際会議
開催年月:2020年01月
開催地:Bangkok, Thailand.
タイトル:Language Learning Strategies from Polyglot Language Learners
会議種別:ポスター発表
-
Presentation 1:
Coping with a Mandate to Teach English in Japanese Primary Schools: Current Training Requirements of In-service Teachers
Presentation 2:
Extensive Speaking:Promoting Speaking Fluency in the EFL Classroom
-
Asia TEFL International Conference 2022 Malang Indonesia
Presentation 1:
Coping with a Mandate to Teach English in Japanese Primary Schools: Current Training Requirements of In-service Teachers
Presentation 2:
Extensive Speaking:Promoting Speaking Fluency in the EFL Classroom
担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示 】
-
履修年度:2024年度(西暦)
提供部署名:言語教育研究センター
授業科目名:Culture and Society
授業形式:代表者
-
履修年度:2024年度(西暦)
提供部署名:言語教育研究センター
授業科目名:Culture and Society
授業形式:代表者
-
履修年度:2024年度(西暦)
提供部署名:言語教育研究センター
授業科目名:Language and Communication
授業形式:代表者
-
履修年度:2024年度(西暦)
提供部署名:言語教育研究センター
授業科目名:Skills-based English(Academic)L3
授業形式:代表者
-
履修年度:2024年度(西暦)
提供部署名:言語教育研究センター
授業科目名:Skills-based English(Academic)L3
授業形式:代表者