基本情報

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ハーディー J.

HARDY JACQUES WILBURN

所属
言語教育研究センター 英語常勤講師
研究分野・キーワード
English as a Foreign Language, group work, Computer Mediated Discourse
教育研究内容
My research focuses on English learners’ use of language to manage goals, norms, and roles within discussion or collaboration groups, both in class and online. This includes how learners use English to (1) maintain peer relationships while making authoritative academic claims and (2) acquire and creatively reuse ideas, conventions, and lexis within and among groups. My second research interest explores development of intercultural communication competence through collaboration. Finally, I study ways to integrate skills-based and content-based language teaching. My teaching incorporates discussion and group work to help students develop as confident second language users in collaborative contexts.

学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:Ph.D.(Foreign language education)
    分野名:人文・社会 / 外国語教育
    授与機関名:テキサス大学オースティン校
    取得方法:論文
    取得年月:2011年12月

経歴 【 表示 / 非表示

  • 所属:関西学院大学
    部署名:言語教育研究センター
    職名:英語常勤講師
    年月:2023年04月 ~ 継続中

研究分野 【 表示 / 非表示

  • 研究分野:人文・社会 / 英語学

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    タイトル:Curriculum design from theory to practice: preparing Japanese students to study abroad using content‐based language teaching
    誌名:Curriculum Journal  32巻  1号  (頁 215 ~ 246)
    出版年月:2021年06月
    著者: Miller, L., Klassen, K., & Hardy, J.

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • タイトル:Reflecting critical thinking: Global perspectives
    誌名:Focus on the Learner: Proceedings of the 2016 JALT Conference
    出版年月:2016年
    著者:Hardy, J.W. & Edwards, P.A.

  • タイトル:Tomorrow’s Sensei: perspectives on critical thinking and pedagogy of prospective Assistant Language Teachers
    誌名:Proceedings of the First Kansai Gaidai IRI Symposium
    出版年月:2015年
    著者:Edwards, P.A. & Hardy, J.W.

MISC 【 表示 / 非表示

  • タイトル:An Activity Theory Interpretation of ESL Students’ Experiences of Classroom Group Work. Doctoral Dissertation
    誌名: 出版年月:2011年
    著者:Hardy, J.W.

    掲載種別:その他

講演・口頭発表等 【 表示 / 非表示

  • 会議名:JALT CALL
    発表年月日:2021年06月05日
    タイトル:The six principles of effective online learning
    会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)

  • 会議名:Japan Association of Language Teachers (JALT)
    発表年月日:2018年11月26日
    タイトル:Making the most of online discussion

  • 会議名:Language Education Across Borders
    発表年月日:2017年12月10日
    タイトル:A curriculum design case study: Preparing EFL students for study abroad using content-based language teaching

  • 会議名:Japan Association of Language Teachers (JALT)
    発表年月日:2015年11月20日
    タイトル:Reflecting critical thinking: Global perspectives

  • 会議名:1st IRI Research Forum, Kansai Gaidai University Intercultural Research Institute
    発表年月日:2015年02月16日
    タイトル:Tomorrow’s Sensei: perspectives on critical thinking and pedagogy of prospective Assistant Language Teachers

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担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Academic Writing and Presentation

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Academic Writing and Presentation

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Culture and Society

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(Academic)L3

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(Academic)L3

    授業形式:代表者

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