基本情報

写真b

モラガ M. D.

MORAGA MICHAEL DAVID

所属
工学部 英語常勤講師
研究分野・キーワード
EAP, Reading/Composition, Teacher-Training, EAP, Reading/Composition, Teacher-Training
教育研究内容
Experience in English for Academic Purposes (EAP), teaching adults, and teacher training. Committed to empowering students to reach personal and academic goals and the exploration of the choices they make in doing so. Cultivate a classroom environment that is collaborative, safe for risk-taking, and promotes learner autonomy through strategy instruction.

Have taught various courses for composition, humanities, EAP, Advanced Grammar, and ESL Life Skills courses and Literacy B courses predominantly for migrants.

Developed/conducted numerous international teacher training presentations and workshops for pedagogical purposes, including for tutors and students of literacy in EFL programs throughout Mexico.

Created/taught a hybrid online/face-to-face course for twenty professional journalists in the Mexico City, and designed a prototype training program for employees of Riviera Maya Hotel Corporation.

学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:修士(M.S.TESOL)
    分野名:人文・社会 / 外国語教育
    授与機関名:サンフランシスコ州立大学(アメリカ合衆国) (San Francisco State University)
    取得方法:課程
    取得年月:2002年12月

研究分野 【 表示 / 非表示

  • 研究分野:人文・社会 / 英語学

  • 研究分野:人文・社会 / 言語学

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    タイトル:Define Your Terms in Language Games: Innovative Activities for Teaching English
    誌名:TESOL Classroom Practices Series, TESOL Publications
    出版年月:2008年06月
    著者:Michael Moraga, Michael Shehane

    掲載種別:論文集(書籍)内論文
    共著区分:共著

その他研究活動 【 表示 / 非表示

  • タイトル: “It’s Time, Put on the Smile, It’s Time!”: The Emotional Labour Of Second Language Teaching within a Japanese University, in New Directions in Language Learning Psychology, by Dr. Jim King, University of Leicester, UK.
    実施年月:2015年11月

    研究活動区分:フィールドワーク

  • タイトル:Effects of Rater Characteristics and Scoring Methods on Speaking Assessment, by Sawako Matsugu, Northern Arizona University / 2013 TESOL Conference.
    実施年月:2012年07月

    研究活動区分:フィールドワーク

講演・口頭発表等 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    会議名: Writing Workshop: From Sentence Level Writing to the Paragraph
    国際・国内会議:国内会議
    開催年月:2019年02月
    開催地: The Reading Program, Gilroy Public Library, Gilroy, California, USA
    タイトル: Writing Workshop: From Sentence Level Writing to the Paragraph
    会議種別:口頭発表(一般)

  • 記述言語:英語
    会議名: Writing Workshop: Editing Sentence Level Errors
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2018年11月
    開催地: The Reading Program, Gilroy Public Library, Gilroy, California, USA
    タイトル: Writing Workshop: Editing Sentence Level Errors
    会議種別:口頭発表(一般)

  • 記述言語:英語
    会議名: English Fellow Mid-Year Event, Guadalajara, Jalisco, Mexico.
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2017年02月
    開催地: English Fellow Mid-Year Event, Guadalajara, Jalisco, Mexico.
    タイトル: What Good Readers Do: Activities for Introducing Reading Skills
    会議種別:口頭発表(一般)

  • 記述言語:英語
    会議名:3rd CONEDUQ Congress (Consejo de Educación y Capacitación), Querétaro, Mexico.
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2017年01月
    開催地:Querétaro, Mexico.
    タイトル:The Shape of Resilience
    会議種別:口頭発表(一般)

  • 記述言語:英語
    会議名:Universidad Estatal de Sonora/UES, Hermosillo, Sonora, Mexico.
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2016年11月
    開催地:Universidad Estatal de Sonora/UES, Hermosillo, Sonora, Mexico.
    タイトル:Creating Future Readers: Implementing & Adapting Literature Circles
    会議種別:口頭発表(一般)

全件表示 >>

担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:工学部

    授業科目名:英語コミュニケーションIIA

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:工学部

    授業科目名:英語コミュニケーションIIA

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:理学部

    授業科目名:英語コミュニケーションIIA

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:理学部

    授業科目名:英語コミュニケーションIIA

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:生命環境学部

    授業科目名:英語コミュニケーションIIA

    授業形式:代表者

全件表示 >>