基本情報

写真b

Daniel Warchulski

Daniel Warchulski

所属
建築学部 英語常勤講師
研究分野・キーワード
Autonomous Learning, Motivational Strategies, Multiculturalism
教育研究内容
My educational backgrounds are in law and in education with a specialization in TESOL. Recently, I have been researching and studying ways to promote and implement autonomous learning to Japanese students. In this regard, I have been particularly interested in the utilization of self-assessment and goal-setting activities. Additionally, since motivation plays a key role and is a determinative factor in a student’s ability to successfully learn English, I have been attempting to use a wide range of motivational strategies in my teaching practices to assist students in reaching their long-term language learning goals.
As well, since as a Canadian multiculturalism is one of my core values, I am involved with research pertaining to it.

学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:教育研究のマスター - TESOLの専門化(識別)
    分野名:人文・社会 / 教育学
    授与機関名:University of Newcastle
    取得方法:課程
    取得年月:2011年12月

  • 学位名:学士号、法律 - 高等学校
    分野名:人文・社会 / 基礎法学
    授与機関名:Carleton University
    取得方法:課程
    取得年月:2000年10月

経歴 【 表示 / 非表示

  • 所属:関西学院大学
    部署名:建築学部
    職名:英語常勤講師
    年月:2021年04月 ~ 継続中

研究分野 【 表示 / 非表示

  • 研究分野:人文・社会 / 英語学

  • 研究分野:人文・社会 / 教育学

  • 研究分野:人文・社会 / 外国語教育

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    タイトル:Intercultural communication and politeness: an examination of American and Japanese cultures in the context of request strategies
    誌名:Journal of International Languages and Cultures  2巻  (頁 9 ~ 17)
    出版年月:2021年02月
    著者:Daniel Warchulski

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    タイトル:Implementing a functional approach to improve learners’ communication skills: Group-based discussions
    誌名:Kwansei Gakuin University Humanities Review  24巻  (頁 13 ~ 24)
    出版年月:2020年02月
    著者:Daniel Warchulski

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    タイトル:Promoting student autonomy, engagement and interaction through mobile-assisted language learning
    誌名:Context-specific computer-assisted language learning: Research, development and practice  (頁 75 ~ 101)
    出版年月:2019年02月
    著者:Daniel Warchulski, Bradley Joseph Perks

    掲載種別:論文集(書籍)内論文
    共著区分:共著

  • 記述言語:英語
    タイトル:Collectivism and individualism in language education
    誌名:Essays on Language and Culture – School of Economics Kwansei Gakuin University  11巻  (頁 215 ~ 224)
    出版年月:2019年02月
    著者:Daniel Warchulski

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    タイトル:Supporting learner autonomy through self-assessments: the accuracy of students’ self-evaluations in speaking classes
    誌名:The Asian EFL Journal  20巻  8号  (頁 247 ~ 256)
    出版年月:2018年09月
    著者:Daniel Warchulski

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:単著

全件表示 >>

書籍等出版物 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    タイトル:Peace as a global language: Peace and welfare in the global community
    出版者・発行元:Author Solutions
    出版年月:2016年07月
    著者:Tina Ottman, Zane Ritchie, Hugh Palmer, Daniel Warchulski

    著書種別:学術書
    担当区分:共編者(共編著者)

担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:建築学部

    授業科目名:英語コミュニケーションIIA

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:建築学部

    授業科目名:英語コミュニケーションIIA

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:建築学部

    授業科目名:英語コミュニケーションIIA

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:建築学部

    授業科目名:英語コミュニケーションIIA

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:建築学部

    授業科目名:英語コミュニケーションIIB

    授業形式:代表者

全件表示 >>