SANO MAYUMI
さらに最近では、学習者オートノミー研究の一環として留学生の教室外学習にも関心を持っています。第二言語習得の成功には、教室外での学び方が鍵になると言われています。しかし、これまで学習者が教室外でどのように学んでいるかはあまり明らかにされていません。この問題意識から、日本の大学で日本語科目を履修している交換留学生を対象にインタビューを行い、得られたデータを修正版グラウンデッド・セオリー・アプローチで分析しています。得られた知見は、カリキュラムや授業デザインに反映させ、学習者の自律性を促進することが期待されます。
Degree 【 display / non-display 】
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Degree name:博士(言語コミュニケーション文化)
Classified degree field:Humanities & Social Sciences / Japanese language education
Conferring institution:Kwansei Gakuin University
Acquisition way:Coursework
Date of acquisition:2019.02
Career 【 display / non-display 】
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Affiliation:Kwansei Gakuin University
Department:Center for Japanese Language Education
Title:Special Instructor of Language
Date:2024.09 - -
Affiliation:Kwansei Gakuin University
Department:日本語教育センター
Title:Instructor of Language Education
Date:2019.09 - 2024.09
Research Areas 【 display / non-display 】
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Research field:Humanities & Social Sciences / Japanese language education
Papers 【 display / non-display 】
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Language: Japanese
Title: Interactions between Learners to Answer the Teacher's Question:An Analysis of Interaction in Teacher-Whole Class Teaching of Beginning Japanese
Journal name: Japanese Journal of Qualitative Psychology vol.20 (1) (p.298 - 314)
Date of publication: 2021.03
Author(s): Sano MayumiType of publication: Research paper (scientific journal)
Co-author classification: Single Author
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Language: Japanese
Title: 宛先語を伴わない発問に対する学習者の応答 : 第二言語としての日本語の教室における相互行為に注目して
Journal name: 社会言語科学 vol.20 (1) (p.115 - 133)
Date of publication: 2017.09
Author(s): 佐野真弓Type of publication: Research paper (scientific journal)
Co-author classification: Single Author