NISHIGUCHI KEITA
Degree 【 display / non-display 】
-
Degree name:博士(教育学)
Classified degree field:Humanities & Social Sciences / Education
Conferring institution:Kobe University
Acquisition way:Coursework
Date of acquisition:2019.03
Research Areas 【 display / non-display 】
-
Research field:Humanities & Social Sciences / Education
Papers 【 display / non-display 】
-
Language: Japanese
Title: 小学校における「特別の教科 道徳」の教科書分析-「内容項目」との関連を中心に-
Journal name: 教育科学論集 (23) (p.1 - 9)
Date of publication: 2020.02
Author(s): 西口啓太,渡邊隆信Type of publication: Research paper (bulletin of university, research institution)
Co-author classification: Multiple Authorship
-
Language: Japanese
Title: 米国の国語教育における書くことの領域の教育課程-Common Core State Standardsにみる初等・中等教育の系統性-
Journal name: 研究論叢 (25) (p.13 - 24)
Date of publication: 2019.06
Author(s): 西口啓太Type of publication: Research paper (scientific journal)
Co-author classification: Single Author
-
Language: Japanese
Title: 米国大学におけるライティング教育の歴史的変遷-1860年代から1980年代までの学習支援体制の視点から-
Journal name: 教育科学論集 (22) (p.1 - 11)
Date of publication: 2019.02
Author(s): 西口啓太Type of publication: Research paper (bulletin of university, research institution)
Co-author classification: Single Author
-
Language: Japanese
Title: アメリカ合衆国の大学における初年次ライティングの教育実践に関する一考察-モントクレア州立大学の事例に着目して-
Journal name: 教育実践学研究 vol.20 (1) (p.9 - 21)
Date of publication: 2018.09
Author(s): 西口啓太Type of publication: Research paper (scientific journal)
Co-author classification: Single Author
-
Language: Japanese
Title: 米国大学の初年次ライティング指導における学習者への動機づけの効果と課題-プロセス・ライティング指導に着目して-
Journal name: 研究論叢 (24) (p.67 - 77)
Date of publication: 2018.06
Author(s): 西口啓太Type of publication: Research paper (scientific journal)
Co-author classification: Single Author
Research Projects 【 display / non-display 】
-
Research category:Grant-in-Aid for Scientific Research(C)
Project year:2022.04 - 2026.03
Title:ライティングセンターにおける学習支援者の専門性を高める教育プログラムの開発 -
Research category:Grant-in-Aid for Research Activity start-up
Project year:2020.09 - 2022.03
Title:学習支援組織における人材育成に関する基礎的研究-研修制度と教育プログラムを中心に