INADA Eiichi
Graduate School 【 display / non-display 】
-
Graduate school:Ritsumeikan University
Course completed:Master's Course
Completion status:Completed
Country:Japan
Degree 【 display / non-display 】
-
Degree name:修士(言語教育情報学)
Classified degree field:Humanities & Social Sciences / Japanese language education
Conferring institution:Ritsumeikan University
Acquisition way:Coursework
Date of acquisition:2018.03
Research Areas 【 display / non-display 】
-
Research field:Humanities & Social Sciences / Japanese language education
Papers 【 display / non-display 】
-
Title: セカンドキャリアとしての日本語教師の人生径路とビリーフ形成
Journal name: TEAと質的探究 vol.2 (2) (p.178 - 201)
Date of publication: 2024.10
Author(s): 稲田栄一Type of publication: Research paper (scientific journal)
-
Title: TEAを用いた研究における調査協力者の関わり方の変化―協力者が研究者になるまでのAuto-TEM分析―
Journal name: Studies in language science working papers (13) (p.35 - 49)
Date of publication: 2023.12
Author(s): 鄭昕, 稲田栄一Type of publication: Research paper (bulletin of university, research institution)
-
Title: TEMを用いた日本語学習者の内省支援の試み―中上級クラス における省察活動の実践と課題―
Journal name: Studies in language science working papers (13) (p.19 - 33)
Date of publication: 2023.12
Author(s): 稲田栄一Type of publication: Research paper (bulletin of university, research institution)
-
Title: コロナ禍におけるオンライン教育が日本語学習者に与えた影響―M-GTAによる理論生成の試み―
Journal name: Studies in language science working papers (12) (p.41 - 55)
Date of publication: 2022.12
Author(s): 稲田栄一Type of publication: Research paper (bulletin of university, research institution)
-
Title: 複線径路等至性アプローチを活用した日本語学習者の省察活動の実践と効果
Journal name: 複言語・多言語教育研究 (10) (p.108 - 123)
Date of publication: 2022.12
Author(s): 稲田栄一Type of publication: Research paper (scientific journal)
MISC 【 display / non-display 】
-
Title:Auto-TEMを用いた上級日本語学習者の内省支援の試み
Journal name:日本語教育方法研究会誌 vol.30 (2) (p.112 - 113)
Date of publication:2024.03
Author(s):稲田栄一, 荻田朋子 -
Title:ChatGPTによる作文のフィードバックとその活用の試み
Journal name:日本語教育方法研究会誌 vol.30 (1) (p.68 - 69)
Date of publication:2023.09
Author(s):寺嶋弘道, 稲田栄一, 板井芳江, 隈井正三 -
Title:日本語中上級クラスにおける作文を活用した多読活動の実践
Journal name:日本語教育方法研究会誌 vol.29 (2) (p.60 - 61)
Date of publication:2023.03
Author(s):稲田栄一 -
Title:複線径路等至性アプローチを用いた日本語教師の省察活動
Journal name:日本語教育方法研究会誌 vol.28 (2) (p.2 - 3)
Date of publication:2022.03
Author(s):稲田栄一
Awards 【 display / non-display 】
-
Prize: 第十六回日本語教育方法研究会優秀賞
Date awarded:2023.09
Country:Japan
Award type:Award from Japanese society, conference, symposium, etc.
Awarding organization:日本語教育方法研究会
Award-winner (group):寺嶋弘道,稲田栄一,板井芳江,隈井正三
Presentations 【 display / non-display 】
-
Conference name:TEAと質的探究学会 第3回大会
Holding date:2024.05
Presentation date:2024.05.26
Title:フィリピン人日本語教師のTLMGからみる非母語話者教師が捉える優れた日本語教師像
Presentation type:Poster presentation
-
Conference name:第62回 日本語教育方法研究会
Holding date:2024.03
Presentation date:2024.03.03
Title:Auto-TEMを用いた上級日本語学習者の内省支援の試み
Presentation type:Poster presentation
-
Conference name:言語文化教育研究学会 第10回年次大会
Holding date:2024.03
Presentation date:2024.03.02
Title:TEMによる英語基準学生の進路決定プロセスの分析―非英語圏の大学にある英語プログラムに進学したのはなぜか―
Presentation type:Oral presentation (general)
-
Conference name:第61回 日本語教育方法研究会
Holding date:2023.09
Presentation date:2023.09.09
Title:ChatGPTによる作文のフィードバックとその活用の試み
Presentation type:Poster presentation
-
Conference name:TEAと質的探究学会 第2回大会
Holding date:2023.06
Presentation date:2023.06.11
Title:TEAでみるセカンドキャリアとしての日本語教師の教職経験とビリーフ形成
Presentation type:Poster presentation