Personnel Information

写真b

ISHIBUCHI Junya

Research History 【 display / non-display

  • Affiliation:Kwansei Gakuin University
    Title:Professor
    Date:2006.04 -

Research Areas 【 display / non-display

  • Research field:Humanities & Social Sciences / Commerce

Papers 【 display / non-display

  • Language: Japanese
    Title: ショッパー・サイエンス
    Journal name: マーケティングジャーナル  vol.40  (2)  (p.3 - 6)
    Date of publication: 2020.09
    Author(s): 石淵 順也

    DOI: 10.7222/marketing.2020.043
    Type of publication: Research paper (scientific journal)
    Co-author classification: Single Author
    Field of experts:Humanities & Social Sciences / Commerce

      Show links to external sites

  • Language: Japanese
    Title: 関西の百貨店らしさ―その特徴と動態
    Journal name: 広瀬憲三編『関西復権の道―アジアとの共生を梃子として』第5章  (p.99 - 130)
    Date of publication: 2020.03
    Author(s): 石淵 順也

    Type of publication: Part of collection (book)
    Co-author classification: Single Author
    Field of experts:Humanities & Social Sciences / Commerce

  • Language: Japanese
    Title: 地域商業を再考する(巻頭言)
    Journal name: マーケティングジャーナル  vol.38  (3)  (p.3 - 5)
    Date of publication: 2019.01
    Author(s): 石淵 順也

    DOI: 10.7222/marketing.2019.001
    Type of publication: Research paper (scientific journal)
    Co-author classification: Single Author
    Field of experts:Humanities & Social Sciences / Commerce, Humanities & Social Sciences / Economic policy

      Show links to external sites

  • Language: Japanese
    Title: 店舗内の快感情は衝動購買をさせるだけか
    Journal name: マーケティングジャーナル  vol.35  (4)  (p.27 - 51)
    Date of publication: 2016.03
    Author(s): 石淵 順也

    Type of publication: Research paper (scientific journal)
    Co-author classification: Single Author
    Field of experts:Humanities & Social Sciences / Commerce

  • Language: Japanese
    Title: 通り過ぎられない商業集積の魅力―フロー阻止効果を組み込んだ小売吸引力モデルの構築と実証―
    Journal name: 流通研究(日本商業学会)  vol.16  (2)  (p.19 - 47)
    Date of publication: 2014.03
    Author(s): 石淵 順也

    Type of publication: Research paper (scientific journal)
    Co-author classification: Single Author

display all >>

Books 【 display / non-display

  • Language: Japanese
    Title: 買物行動と感情―「人」らしさの復権―
    Publisher: 有斐閣
    Date of publication: 2019.03
    Author(s): 石淵 順也

    Type of books: Scholarly book
    Authorship: Sole author
    Field of experts:Humanities & Social Sciences / Commerce, Humanities & Social Sciences / Social psychology

  • Language: Japanese
    Title: 小売マーケティング研究のニューフロンティア
    Publisher: 関西学院大学出版会
    Date of publication: 2015.03
    Author(s): 中西 正雄,石淵 順也,井上 哲浩,鶴坂 貴恵

    Type of books: Scholarly book
    Authorship: Joint editor

  • Language: Japanese
    Title: 流通システムと生活スタイル・購買意識 
    Publisher: 阿部真也・村上剛人編『グローバル流通の国際比較』第6章、有斐閣
    Date of publication: 2003.05
    Author(s): 石淵 順也

    Type of books: Scholarly book
    Authorship: Joint author

MISC 【 display / non-display

  • Language:Japanese
    Title:書評:寺本高著(2019)『スーパーマーケットのブランド論』千倉書房
    Publisher:日本消費者行動研究学会
    Journal name:消費者行動研究  vol.26  (1・2)  (p.49 - 55)
    Date of publication:2020.03
    Author(s):石淵 順也

    Type of publication:Book review, literature introduction, etc.
    Co-author classification:Single Author
    Field of experts:Humanities & Social Sciences / Commerce

  • Language:Japanese
    Title:書評:A.クリシュナ著/平木いくみ・石井裕明・外川拓訳(2016)『感覚マーケティング―顧客の五感が買い物にどのような影響を与えるのか』有斐閣
    Publisher:日本マーケティング協会
    Journal name:マーケティングホライズン  (698)  (p.39)
    Date of publication:2016.10
    Author(s):石淵 順也

    Type of publication:Book review, literature introduction, etc.
    Co-author classification:Single Author

  • Language:Japanese
    Title:小稿:「楽しい!」は大阪の未来を切り拓くか~買物行動の科学から~
    Journal name:『SKYWARD』2011年7月
    Date of publication:2011.07
    Author(s):石淵 順也

    Type of publication:Other
    Co-author classification:Single Author

  • Language:Japanese
    Title:調査研究報告:『大阪流通業界の近未来予想調査研究報告書』
    Publisher:大阪流通業界の近未来予想調査研究会
    Date of publication:2010.03
    Author(s):石淵 順也

    Type of publication:Other
    Co-author classification:Single Author

Presentations 【 display / non-display

  • Language: Japanese
    Conference name: 日本マーケティングサイエンス学会 市場に関する研究部会
    International/Domestic presentation: Domestic presentation
    Holding date: 2019.09
    Title: 「関西らしい百貨店」の確立過程―百貨店食料品売場の地域差と動態―
    Presentation type: Oral presentation (general)
    Field of experts: Humanities & Social Sciences / Commerce

  • Language: Japanese
    Conference name: 日本マーケティングサイエンス学会 市場に関する研究部会
    International/Domestic presentation: Domestic presentation
    Holding date: 2018.03
    Title: 造船と街づくり―流通政策の新評価軸の検討―
    Presentation type: Oral presentation (general)
    Field of experts: Humanities & Social Sciences / Commerce

  • Language: Japanese
    Conference name: 産業・組織心理学会 第121回部門別研究会 消費者行動部門
    International/Domestic presentation: Domestic presentation
    Holding date: 2016.05
    Title: ショッパーの統合的理解
    Presentation type: Oral presentation (general)

  • Language: Japanese
    Conference name: 日本消費者行動研究学会・第51回カンファレンス
    International/Domestic presentation: Domestic presentation
    Holding date: 2015.11
    Title: 楽しさは衝動購買をさせるだけか―店頭研究と小売環境研究の融合―
    Presentation type: Oral presentation (invited, special)
    Field of experts: Humanities & Social Sciences / Commerce

  • Language: Japanese
    Conference name: 日本消費者行動研究学会・第51回カンファレンス
    International/Domestic presentation: Domestic presentation
    Holding date: 2015.11
    Title: 感情と消費者行動
    Presentation type: Symposium, workshop panel (nominated)
    Field of experts: Humanities & Social Sciences / Commerce

display all >>

Committee Memberships 【 display / non-display

  • Organization name:
    Date:2017.04 -

  • Organization name:
    Date:2017.04 -

  • Organization name:
    Date:2017.04 -

  • Organization name:
    Date:2016.04 - 2017.03

  • Organization name:
    Date:2016.04 - 2017.03

display all >>