基本情報

写真b

マクドナー ベン

MCDONOUGH BEN

所属
経済学部 英語常勤講師
研究分野・キーワード
Computer-Assisted Language Learning, Task-Based Learning, L2 Learner Identity
教育研究内容
The main focus of my approach is to create a space where learners feel at ease to communicate with their peers and present their ideas in small groups as they progress through English acquisition. Task-based approach themed lessons utilize input delivered by a range of international speakers, in line with principles of English as a Lingua France. Student-centered tasks and activities are designed to reduce anxiety, improve camaraderie, and allow learners to discover and develop their identity as English speakers. How students of English perceive themselves in relation to their native language-speaking identity is one of my areas of research.

I am also interested in conducting research into how online language learning tasks influence learner autonomy and motivation to learn a second language beyond the classroom environment. In particular, my research focuses on learner responses and feedback about their experiences of using various LMS applications in conjunction with the course textbooks.

出身大学院 【 表示 / 非表示

  • 学校名:テンプル大学ジャパン
    学科等名:M.S.Ed in TESOL

    修了課程:修士課程
    修了区分:修了
    国名:日本国

学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:BA (Hons) Animation
    分野名:人文・社会 / デザイン学
    授与機関名:セントラルランカシャー大学
    取得方法:課程
    取得年月:2004年05月

研究分野 【 表示 / 非表示

  • 研究分野:人文・社会 / 言語学

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    タイトル:Teaching Verb Tenses: Auto- Input Production and Analysis Through Artifact-Mediated Collaboration
    誌名:Temple University Japan Studies in Applied Linguistics  110巻  (頁 1 ~ 28)
    出版年月:2016年11月
    著者:McDonough, B.

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)

  • 記述言語:英語
    タイトル:Scaffolding the Writing Process of a Film Review
    誌名:Temple University Japan Studies in Applied Linguistics  104巻  (頁 1 ~ 28)
    出版年月:2016年04月
    著者:McDonough, B.

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)

  • 記述言語:英語
    タイトル:Approaches to Teaching English in the Japanese Context
    誌名:Temple University Japan Studies in Applied Linguistics  102巻  (頁 15 ~ 18)
    出版年月:2015年04月
    著者:McDonough, B.

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)

講演・口頭発表等 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    会議名:Kyoto Sangyo University Annual Zengaku Colloquium
    国際・国内会議:国内会議
    発表年月日:2018年02月
    タイトル:Dixit: Creativity in Communication
    会議種別:口頭発表(一般)

  • 記述言語:英語
    会議名:JACET 56th International Convention
    国際・国内会議:国内会議
    発表年月日:2017年08月
    タイトル:Contribution to English Language Teaching from a Pragmatic Approach: A Discussion on English as a Foreign Language (EFL) Textbook Materials and Teaching Methods for Conversation and Writing
    会議種別:口頭発表(一般)

  • 記述言語:英語
    会議名:Kobe City JET Job Training
    国際・国内会議:国内会議
    発表年月日:2010年07月
    開催地:Kobe City Educational Center
    タイトル:Team Teaching
    会議種別:口頭発表(招待・特別)

担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:経済学部

    授業科目名:英会話IA

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:経済学部

    授業科目名:英会話IB

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:経済学部

    授業科目名:英語IIIb

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:経済学部

    授業科目名:英語IIIb

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:経済学部

    授業科目名:英語IIIb

    授業形式:代表者

全件表示 >>