基本情報

写真b

Watkins Jon

Watkins Jon

所属
言語教育研究センター 言語特別講師
研究分野・キーワード
CALL, TELL, leadership, oral communication, 英語
教育研究内容
Although my background is in second-language acquisition and creative writing, much of my current research pertains to Technology Enhanced Language Learning (TELL) and mobile-based language education. Specifically, I have been researching methods of integrating cloud-based storage systems within the language classroom to allow students greater flexibility when interacting with multimedia resources. Additionally, I have devised multiple long-term projects that allow students to exercise their creativity while immersing themselves in English. Finally, I’ve found that having students evaluate contemporary film and television in English enhances their language ability and prepares them for greater critical thinking challenges.

出身大学 【 表示 / 非表示

  • 学校名:Colorado State University
    学部(学系)名:English
    学科・専攻等名:English: Creative Writing (Fiction)

    学校の種類:大学
    卒業年月:2002年05月
    卒業区分:卒業
    国名:アメリカ合衆国

出身大学院 【 表示 / 非表示

  • 学校名:Colorado State University
    学部等名:English
    学科等名:TESOL

    修了課程:修士課程
    修了年月:2005年12月
    修了区分:修了
    国名:アメリカ合衆国

学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:Master of Arts: English
    分野名:TESOL
    授与機関名:Colorado State University
    取得方法:論文
    取得年月:2005年12月

  • 学位名:Bachelor of Arts
    分野名:人文・社会 / 英文学、英語圏文学
    授与機関名:Colorado State University
    取得方法:課程
    取得年月:2002年05月

研究分野 【 表示 / 非表示

  • 研究分野:人文・社会 / 外国語教育

  • 研究分野:人文・社会 / 英語学

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    タイトル:Implementing a remedial English program at the Language Center of Kwansei Gakuin University
    誌名:Kwansei Gakuin University Humanities Review  22巻  (頁 13 ~ 21)
    出版年月:2017年
    著者:Watkins, Jon

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    タイトル:Planning a Curriculum to Stimulate Directed Motivational Currents (DMCs)
    誌名:Annual Research Report of the Language Center  19巻  (頁 59 ~ 73)
    出版年月:2016年03月
    著者:Watkins, Jon

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)
    共著区分:単著

講演・口頭発表等 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    会議名:International Journal of Arts and Sciences (IJAS)
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2018年03月
    開催地:University of Nevada at Las Vegas (UNLV)
    タイトル:Implementing a Remedial English Program at a Japanese University
    会議種別:口頭発表(一般)

  • 記述言語:英語
    会議名:International Journal of Arts and Sciences (IJAS)
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2017年03月
    開催地:University of Nevada at Las Vegas
    タイトル:Facilitating Directed Motivational Currents with Language Learning Projects
    会議種別:口頭発表(一般)

担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(Speaking & Listening)L3

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(Speaking & Listening)L3

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(Speaking & Listening)L3

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(Speaking & Listening)L3

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:インテンシブ・イングリッシュ

    授業形式:代表者

全件表示 >>