基本情報

写真b

Watkins Jon

Watkins Jon

研究分野・キーワード
英語
研究概要
Although my background is in second-language acquisition and creative writing, much of my current research pertains to Technology Enhanced Language Learning (TELL) and mobile-based language education. Specifically, I have been researching methods of integrating cloud-based storage systems within the language classroom to allow students greater flexibility when interacting with multimedia resources. Additionally, I have devised multiple long-term projects that allow students to exercise their creativity while immersing themselves in English. Finally, I’ve found that having students evaluate contemporary film and television in English enhances their language ability and prepares them for greater critical thinking challenges.

出身大学 【 表示 / 非表示

  • 学校名:Colorado State University
    学部(学系)名:English

    学校の種類:大学
    卒業年月:2002年05月
    卒業区分:卒業
    所在国:アメリカ合衆国

出身大学院 【 表示 / 非表示

  • 大学院名:Colorado State University
    研究科名:English
    専攻名:TESOL

    修了課程:修士課程
    修了年月:2005年12月
    修了区分:修了
    所在国:アメリカ合衆国

取得学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:Bachelor of Arts
    学位の分野名:英米・英語圏文学
    学位授与機関名:Colorado State University
    取得方法:課程
    取得年月:2002年05月

  • 学位名:Master of Arts: English
    学位の分野名:TESOL
    学位授与機関名:Colorado State University
    取得方法:論文
    取得年月:2005年12月

専門分野(科研費分類) 【 表示 / 非表示

  • 専門分野(科研費分類):英語学

 

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Implementing a remedial English program at the Language Center of Kwansei Gakuin University
    掲載誌名:Kwansei Gakuin University Humanities Review  22巻  (頁 13 ~ 21)
    掲載誌 発行年月:2017年
    著者氏名(共著者含):Watkins, Jon

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関紀要)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Planning a Curriculum to Stimulate Directed Motivational Currents (DMCs)
    掲載誌名:Annual Research Report of the Language Center  19巻  (頁 59 ~ 73)
    掲載誌 発行年月:2016年03月
    著者氏名(共著者含):Watkins, Jon

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関紀要)
    共著区分:単著

研究発表 【 表示 / 非表示

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:International Journal of Arts and Sciences (IJAS)
    会議区分:国際会議
    開催期間:2018年03月
    開催場所:University of Nevada at Las Vegas (UNLV)
    題目又はセッション名:Implementing a Remedial English Program at a Japanese University
    発表形態:口頭(一般)

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:International Journal of Arts and Sciences (IJAS)
    会議区分:国際会議
    開催期間:2017年03月
    開催場所:University of Nevada at Las Vegas
    題目又はセッション名:Facilitating Directed Motivational Currents with Language Learning Projects
    発表形態:口頭(一般)

 

担当授業科目 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Culture and Society

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(Speaking & Listening)L3

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(Speaking & Listening)L3

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(Speaking & Listening)L3

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(Speaking & Listening)L3

    授業形式:代表者

全件表示 >>