基本情報

写真b

ギャンブル C.W.

GAMBLE CRAIG WALLIS

職名
助教
研究分野・キーワード
Educational technology, learner autonomy, and learner perceptions
研究概要
Although my background is in educational technology with an emphasis on incorporating multimedia and curricula design, my most recent research interest involves learner autonomy and the difference in perceptions of autonomy between students and teachers in relation to language learning. I'm interested in how students perceive their ability to be autonomous in their learning and how that affects motivation. Similarly, I'm currently focusing on how educators feel about their own autonomy to teach a language.

取得学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:修士(教育)
    学位の分野名:教育
    学位授与機関名:コロラド大学(アメリカ合衆国) 
    取得方法:課程
    取得年月:2007年05月

  • 学位名:理学士
    学位の分野名:商学
    学位授与機関名:レジス大学(アメリカ合衆国)
    取得方法:課程
    取得年月:2000年05月

学内職務経歴 【 表示 / 非表示

  • 職務遂行組織:関西学院大学 言語教育研究センター
    経歴名:助教
    職務期間:2012年04月 ~ 継続中

専門分野(科研費分類) 【 表示 / 非表示

  • 専門分野(科研費分類):外国語教育

 

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Investigating language learning strategies for Designing a hybrid language program to teach Japanese and english
    掲載誌名:New Insights into Language Teaching and Learning Practices
    掲載誌 発行年月:2016年06月
    著者氏名(共著者含):Yasuko Koshiyama, Jonathan Aliponga, Craig Gamble, Hajime Ito

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:共著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:LearnerAutonomy in Japanese High Schools: An Exploratory Study
    掲載誌名:International Journal of Self-Directed Learning  12巻  1号  (頁 29 ~ 40)
    掲載誌 発行年月:2015年06月
    著者氏名(共著者含):Jonathan Aliponga, Yasuko Koshiyama, Craig Gamble, Keiko Yoshida, Michael Wilkins, Shirley Ando

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:共著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Student Attitudes and Perceptions of Using Facebook for Language Learning
    掲載誌名:Dimension  (頁 49 ~ 72)
    掲載誌 発行年月:2014年04月
    著者氏名(共著者含):Craig Gamble, Michael Wilkins

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:共著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:University Students' Beliefs, Perceptions and Attitudes Towards Communicative Language Teaching
    掲載誌名:MEXTESOL Journal  37巻  2号  (頁 1 ~ 9)
    掲載誌 発行年月:2013年10月
    著者氏名(共著者含):Craig Gamble, Jonathan Aliponga, Yasuko Koshiyama, Michael Wilkins, Keiko Yoshida, Shirley Ando

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:共著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Examining Learner Autonomy Dimensions: Students’ Perceptions of Their Responsibility and Ability
    掲載誌名:JALT Conference Proceedings 2011  (頁 263 ~ 272)
    掲載誌 発行年月:2012年06月
    著者氏名(共著者含):Craig Gamble, Jonathan Aliponga, Yasuko Koshiyama, Keiko Yoshida, Shirley Ando, Michael Wilkins

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)
    共著区分:共著

全件表示 >>

研究発表 【 表示 / 非表示

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:ELT SIGNPOSTS - THE 12TH INTERNATIONAL AND 16TH NATIONAL ATECR CONFERENCE
    会議区分:国際会議
    開催期間:2017年09月
    開催場所:FACULTY OF EDUCATION OF MASARYK UNIVERSITY, BRNO, THE CZECH REPUBLIC
    題目又はセッション名:Incorporating Communication Strategies in order to Build Students’ Communicative Self-confidence
    発表形態:ポスター(一般)

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:TESOL 2017 International Convention & English Language Expo
    会議区分:国際会議
    開催期間:2017年03月
    開催場所:Washington State Convention Center, Seattle
    題目又はセッション名:Communication Tools: Building Students’ Communicative Self-Confidence
    発表形態:ポスター(一般)

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:30th International Self-Directed Learning Symposium
    会議区分:国際会議
    開催期間:2016年02月
    開催場所:Marriott Hotel, Florida (USA)
    題目又はセッション名:Student Perceptions of their Own Responsibility and Ability: A Study of Japanese Universities
    発表形態:ポスター(一般)

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:4 th International Conference on Cross-curricularity in Language Education,
    会議区分:国際会議
    開催期間:2015年09月
    開催場所:Centre for Further Education, Krotoszyn, Poland
    題目又はセッション名:Designing a hybrid language education program for international and Japanese students.
    発表形態:口頭(一般)

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:International Conference for Academic Disciplines
    会議区分:国際会議
    開催期間:2015年03月
    開催場所:University of Nevada, Las Vegas
    題目又はセッション名:Attitudes and Perceptions of Post-Extensive Reading Activities
    発表形態:口頭(一般)

全件表示 >>

 

担当授業科目 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Culture and Society

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Culture and Society

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Project-based Seminar in English(Critical Writing)

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Project-based Seminar in English(Critical Writing)

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(Academic)L3

    授業形式:代表者

全件表示 >>