基本情報

写真b

ギャンブル C.W.

GAMBLE CRAIG WALLIS

所属
言語教育研究センター
研究分野・キーワード
Educational technology, learner autonomy, and learner perceptions
研究概要
Although my background is in educational technology with an emphasis on incorporating multimedia and curricula design, my most recent research interest involves learner autonomy and the difference in perceptions of autonomy between students and teachers in relation to language learning. I'm interested in how students perceive their ability to be autonomous in their learning and how that affects motivation. Similarly, I'm currently focusing on how educators feel about their own autonomy to teach a language.

学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:修士(教育)
    分野名:教育
    授与機関名:その他
    取得方法:課程
    取得年月:2007年05月

  • 学位名:理学士
    分野名:人文・社会 / 商学
    授与機関名:その他
    取得方法:課程
    取得年月:2000年05月

経歴 【 表示 / 非表示

  • 所属:関西学院大学
    部署名:言語教育研究センター
    職名:助教
    年月:2012年04月 ~ 継続中

研究分野 【 表示 / 非表示

  • 研究分野:人文・社会 / 外国語教育

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    タイトル:Investigating language learning strategies for Designing a hybrid language program to teach Japanese and english
    誌名:New Insights into Language Teaching and Learning Practices
    出版年月:2016年06月
    著者:Yasuko Koshiyama, Jonathan Aliponga, Craig Gamble, Hajime Ito

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:共著

  • 記述言語:英語
    タイトル:LearnerAutonomy in Japanese High Schools: An Exploratory Study
    誌名:International Journal of Self-Directed Learning  12巻  1号  (頁 29 ~ 40)
    出版年月:2015年06月
    著者:Jonathan Aliponga, Yasuko Koshiyama, Craig Gamble, Keiko Yoshida, Michael Wilkins, Shirley Ando

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:共著

  • 記述言語:英語
    タイトル:Student Attitudes and Perceptions of Using Facebook for Language Learning
    誌名:Dimension  (頁 49 ~ 72)
    出版年月:2014年04月
    著者:Craig Gamble, Michael Wilkins

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:共著

  • 記述言語:英語
    タイトル:University Students' Beliefs, Perceptions and Attitudes Towards Communicative Language Teaching
    誌名:MEXTESOL Journal  37巻  2号  (頁 1 ~ 9)
    出版年月:2013年10月
    著者:Craig Gamble, Jonathan Aliponga, Yasuko Koshiyama, Michael Wilkins, Keiko Yoshida, Shirley Ando

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:共著

  • 記述言語:英語
    タイトル:Examining Learner Autonomy Dimensions: Students’ Perceptions of Their Responsibility and Ability
    誌名:JALT Conference Proceedings 2011  (頁 263 ~ 272)
    出版年月:2012年06月
    著者:Craig Gamble, Jonathan Aliponga, Yasuko Koshiyama, Keiko Yoshida, Shirley Ando, Michael Wilkins

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)
    共著区分:共著

全件表示 >>

講演・口頭発表等 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    会議名:ELT SIGNPOSTS - THE 12TH INTERNATIONAL AND 16TH NATIONAL ATECR CONFERENCE
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2017年09月
    開催地:FACULTY OF EDUCATION OF MASARYK UNIVERSITY, BRNO, THE CZECH REPUBLIC
    タイトル:Incorporating Communication Strategies in order to Build Students’ Communicative Self-confidence
    会議種別:ポスター発表

  • 記述言語:英語
    会議名:TESOL 2017 International Convention & English Language Expo
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2017年03月
    開催地:Washington State Convention Center, Seattle
    タイトル:Communication Tools: Building Students’ Communicative Self-Confidence
    会議種別:ポスター発表

  • 記述言語:英語
    会議名:30th International Self-Directed Learning Symposium
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2016年02月
    開催地:Marriott Hotel, Florida (USA)
    タイトル:Student Perceptions of their Own Responsibility and Ability: A Study of Japanese Universities
    会議種別:ポスター発表

  • 記述言語:英語
    会議名:4 th International Conference on Cross-curricularity in Language Education,
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2015年09月
    開催地:Centre for Further Education, Krotoszyn, Poland
    タイトル:Designing a hybrid language education program for international and Japanese students.
    会議種別:口頭発表(一般)

  • 記述言語:英語
    会議名:International Conference for Academic Disciplines
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2015年03月
    開催地:University of Nevada, Las Vegas
    タイトル:Attitudes and Perceptions of Post-Extensive Reading Activities
    会議種別:口頭発表(一般)

全件表示 >>

担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Culture and Society

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Culture and Society

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Culture and Society

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Project-based Seminar in English(Critical Writing)

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Project-based Seminar in English(Critical Writing)

    授業形式:代表者

全件表示 >>