基本情報

写真b

Craig Mertens

Craig Mertens

所属
言語教育研究センター 英語常勤講師
研究分野・キーワード
Content and Language Integrated Learning, Fluency, Self-Directed Learning, Thinking Routines, Content and Language Integrated Learning, Fluency, Self-Directed Learning, Thinking Routines
教育研究内容
In the EFL field, my research interests include a variety of interests. First, I am interested in self-directed learning, being consulting students on a learning plan for English proficiency exams or plans on study abroad. Second, I have built tasks and courses focusing on CLIL and using art history, music, pop culture, science and other fields as the base of the content. Third, I often use thinking routines in classes to help promote critical thinking skills in every course. And finally, I am looking at ways to use technology to help improve student fluency. It is my hope that I am able to continue to pursue these interests and also develop others in the near future

学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:修士(TESOL)
    分野名:人文・社会 / 外国語教育
    授与機関名:テンプル大学 (アメリカ合衆国)
    取得方法:課程
    取得年月:2010年05月

経歴 【 表示 / 非表示

  • 所属:関西学院大学
    部署名:言語教育研究センター
    職名:英語常勤講師
    年月:2022年04月 ~ 継続中

研究分野 【 表示 / 非表示

  • 研究分野:人文・社会 / 外国語教育

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    タイトル:The Impact of Intercultural Interactions on Students’ Outcomes, Motivation, and Attitudes in an EFL Speaking Course
    誌名:Kwansei University Foreign Language Journal
    出版年月:2023年03月
    著者:Craig Mertens, Tom Stringer

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    タイトル:Remote SALC Practices in a Pandemic: One University's Initial Approach and Subsequent Revisions
    誌名:JASAL Journal 2021
    出版年月:2021年02月
    著者:Shari Yamamoto, Tom Mach, Craig Mertens, Greg Sholdt, Tom Stringer

    掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    タイトル:Critical Thinking Skills in an EFL Task at a Self-Access Learning Center
    誌名:Journal of the Institute for Language and Culture, Konan University
    出版年月:2019年03月
    著者:Craig Mertens

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    タイトル:Thinking Routines in the EFL Classroom
    誌名:Journal of the Institute or Language and Culture, Konan
    出版年月:2018年03月
    著者:Craig Mertens

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    タイトル:Teaching Art History to EFL Students.
    誌名:Kwansei Gakuin University. Foreign Language Journal
    出版年月:2015年02月
    著者:Craig Mertens

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)
    共著区分:単著

全件表示 >>

講演・口頭発表等 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    会議名:JASAL2020 National Conference
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2020年12月
    開催地:Online
    タイトル:Adapting a Self-Access Learning Program for Emergency Remote Learning.
    会議種別:口頭発表(一般)

  • 記述言語:英語
    会議名:JASAL2019 National Conference.
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2019年11月 ~ 2019年12月
    開催地:Ibaraki, Japan.
    タイトル:Enhancing EFL Student Motivation for Greater Self-Access Learning.
    会議種別:口頭発表(一般)

  • 記述言語:英語
    会議名:PanSIG 2019.
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2019年05月
    開催地:Nishinomiya, Japan.
    タイトル:Task Variety for Self-Access Centers.
    会議種別:口頭発表(一般)

  • 記述言語:英語
    会議名:TESOL 2017
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2017年03月
    開催地:Seattle, U.S.A.
    タイトル:Thinking Routines and Presentation Pieces Using CLIL in the EFL Classroom.
    会議種別:口頭発表(一般)

  • 記述言語:英語
    会議名:Kwansei Gakuin Economics Department. Nishinomiya, Japan.
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2017年02月
    開催地:Kwansei Gakuin Economics Department. Nishinomiya, Japan.
    タイトル:Teaching Presentations in the EFL Classroom.
    会議種別:口頭発表(一般)

全件表示 >>

担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Culture and Society

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Culture and Society

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(TOEIC)L1

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(TOEIC)L1

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(TOEIC)L1

    授業形式:代表者

全件表示 >>