基本情報

写真b

Daniel Warchulski

Daniel Warchulski

職名
英語常勤講師
研究分野・キーワード
Autonomous Learning, Motivational Strategies, Multiculturalism
研究概要
My educational backgrounds are in law and in education with a specialization in TESOL. Recently, I have been researching and studying ways to promote and implement autonomous learning to Japanese students. In this regard, I have been particularly interested in the utilization of self-assessment and goal-setting activities. Additionally, since motivation plays a key role and is a determinative factor in a student’s ability to successfully learn English, I have been attempting to use a wide range of motivational strategies in my teaching practices to assist students in reaching their long-term language learning goals.
As well, since as a Canadian multiculturalism is one of my core values, I am involved with research pertaining to it.

取得学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:学士号、法律 - 高等学校
    学位の分野名:基礎法学
    学位授与機関名:Carleton University
    取得方法:課程
    取得年月:2000年10月

  • 学位名:教育研究のマスター - TESOLの専門化(識別)
    学位の分野名:教育学
    学位授与機関名:University of Newcastle
    取得方法:課程
    取得年月:2011年12月

学内職務経歴 【 表示 / 非表示

  • 職務遂行組織:関西学院大学 建築学部
    経歴名:英語常勤講師
    職務期間:2021年04月 ~ 継続中

専門分野(科研費分類) 【 表示 / 非表示

  • 専門分野(科研費分類):英語学

  • 専門分野(科研費分類):外国語教育

  • 専門分野(科研費分類):教育学

 

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Intercultural communication and politeness: an examination of American and Japanese cultures in the context of request strategies
    掲載誌名:Journal of International Languages and Cultures  2巻  (頁 9 ~ 17)
    掲載誌 発行年月:2021年02月
    著者氏名(共著者含):Daniel Warchulski

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Implementing a functional approach to improve learners’ communication skills: Group-based discussions
    掲載誌名:Kwansei Gakuin University Humanities Review  24巻  (頁 13 ~ 24)
    掲載誌 発行年月:2020年02月
    著者氏名(共著者含):Daniel Warchulski

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Promoting student autonomy, engagement and interaction through mobile-assisted language learning
    掲載誌名:Context-specific computer-assisted language learning: Research, development and practice  (頁 75 ~ 101)
    掲載誌 発行年月:2019年02月
    著者氏名(共著者含):Daniel Warchulski, Bradley Joseph Perks

    掲載種別:共著図書所収論文
    共著区分:共著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Collectivism and individualism in language education
    掲載誌名:Essays on Language and Culture – School of Economics Kwansei Gakuin University  11巻  (頁 215 ~ 224)
    掲載誌 発行年月:2019年02月
    著者氏名(共著者含):Daniel Warchulski

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Supporting learner autonomy through self-assessments: the accuracy of students’ self-evaluations in speaking classes
    掲載誌名:The Asian EFL Journal  20巻  8号  (頁 247 ~ 256)
    掲載誌 発行年月:2018年09月
    著者氏名(共著者含):Daniel Warchulski

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:単著

全件表示 >>

著書 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    著書名:Peace as a global language: Peace and welfare in the global community
    出版機関名:Author Solutions
    発行年月:2016年07月
    著者氏名(共著者含):Tina Ottman, Zane Ritchie, Hugh Palmer, Daniel Warchulski

    著書種別:単行本(学術書)
    著書形態:共編者

 

担当授業科目 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:建築学部

    授業科目名:英語コミュニケーションIIA

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:建築学部

    授業科目名:英語コミュニケーションIIA

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:建築学部

    授業科目名:英語コミュニケーションIIA

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:建築学部

    授業科目名:英語コミュニケーションIIA

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:建築学部

    授業科目名:英語コミュニケーションIIB

    授業形式:代表者

全件表示 >>