基本情報

写真b

STONES, Thomas Patrick

STONES, Thomas Patrick

所属
経済学部
研究分野・キーワード
Rasch Measurement, Interactional Competence, Learner Autonomy, Listening Skills Development, Rasch Measurement, Interactional Competence, Learner Autonomy, Listening Skills Development
研究概要
I have a range of research interests relating to language teaching that reflects the broad nature of skills effective language teachers need to best meet the learners’ needs. Primarily though, I am interested in how task repetition can be manipulated to make gains in the complexity, accuracy and fluency of spoken English. I am also interested in approaches to fostering learner autonomy and independent learning through effective goal-setting and self-directed learning. Currently, I am also conducting projects using Rasch analysis to investigate the effectiveness of rubrics for interactional competence and presentation skills in order to develop more reliable and valid rubrics that best serve the learners.

学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:TESOL
    分野名:人文・社会 / 教育学
    授与機関名:その他
    取得方法:課程
    取得年月:2013年02月

経歴 【 表示 / 非表示

  • 所属:関西学院大学
    部署名:総合政策学部
    職名:外国人常勤講師
    年月:2017年04月 ~ 2022年03月

  • 所属:関西学院大学
    部署名:経済学部
    職名:英語常勤講師
    年月:2022年04月 ~ 継続中

研究分野 【 表示 / 非表示

  • 研究分野:人文・社会 / 教育学

  • 研究分野:人文・社会 / 外国語教育

論文 【 表示 / 非表示

  • Kwansei SPS Journal, 2019

    Indicative content: Using task repetition to develop complexity, accuracy and fluency in spoken language skills.

  • Kwansei SPS Journal, 2018

    Indicative content: Applying a Dogme approach to teaching IELTS task 2 essay writing

  • Presented at Singapore RELC Conference 2019;

    Indicative content: Authoring an academic phrase bank; using Google Sheets to store and use academic formulaic language in dissertation writing

講演・口頭発表等 【 表示 / 非表示

  • Presented at CamTESOL conference 2020; indicative content: 5 effective approaches for the teaching of English listening.

  • Presented at JALT National conference 2019; indicative content: A system for teaching, storing and using formulaic language in academic writing using GoogleDocs.

  • Presented at Kwansei SPS Professional Development Conference, 2019; indicative content: using group authoring software to write essays collaboratively.

  • Presented at Thailand conference for Economics, Social Science and Business, 2019;

    Indicative content: How task repetition of presentations improves language skills

  • Presented at PanSIG Conference, Konan Women's University 2019;

    Indicative content: detecting and teaching the use of formulaic language for better dissertation writing

全件表示 >>

担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:経済学部

    授業科目名:英会話(特)I

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:経済学部

    授業科目名:英語IIIb

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:経済学部

    授業科目名:英語IIIb

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:経済学部

    授業科目名:英語IIIb

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:経済学部

    授業科目名:英語IIb

    授業形式:代表者

全件表示 >>