基本情報

写真b

Jennifer Jordan

Jennifer Jordan

研究分野・キーワード
corpus linguistics, learner corpus research, formulaic language
研究概要
Currently, I'm focusing on how learners use formulaic language to support their academic writing. I'm looking at this using a corpus of student academic writing to see how formulaic language use changes over the course of their studies. I'm additionally interested in the methods of examining learner corpora and in ways to change traditional methods to better reflect and respect the differences in second language writing and native speaker writing. I continue to be interested in self-access learning especially as it pertains to academic writing.

取得学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:修士
    学位の分野名:英語学
    学位授与機関名: マッコーリー大学
    取得方法:論文
    取得年月:2008年04月

専門分野(科研費分類) 【 表示 / 非表示

  • 専門分野(科研費分類):言語学

 

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    論文題目名:The learning assistance center in the school of policy studies
    掲載誌名:The Foreign Language Journal
    掲載誌 発行年月:2015年12月
    著者氏名(共著者含):Jordan, J., McGrath, D. & Ono, L.

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関紀要)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Using student focus groups in curriculum review.
    掲載誌名:International Journal of Arts & Sciences
    掲載誌 発行年月:2011年10月
    著者氏名(共著者含):Jordan.J. and Ono, L.

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:共著

 

担当授業科目 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:総合政策学部

    授業科目名:EC1Lang

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:総合政策学部

    授業科目名:EC1Read

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:総合政策学部

    授業科目名:EC2Lang

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:総合政策学部

    授業科目名:EC2Read

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:総合政策学部

    授業科目名:EC3List

    授業形式:代表者

全件表示 >>