基本情報

写真b

Jennifer Jordan

Jennifer Jordan

所属
総合政策学部
研究分野・キーワード
corpus linguistics, learner corpus research, formulaic language
研究概要
Currently, I'm focusing on how learners use formulaic language to support their academic writing. I'm looking at this using a corpus of student academic writing to see how formulaic language use changes over the course of their studies. I'm additionally interested in the methods of examining learner corpora and in ways to change traditional methods to better reflect and respect the differences in second language writing and native speaker writing. I continue to be interested in self-access learning especially as it pertains to academic writing.

学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:修士
    分野名:人文・社会 / 英語学
    授与機関名:その他
    取得方法:論文
    取得年月:2008年04月

研究分野 【 表示 / 非表示

  • 研究分野:人文・社会 / 言語学

  • 研究分野:人文・社会 / 英語学

  • 研究分野:人文・社会 / 外国語教育

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    タイトル:The learning assistance center in the school of policy studies
    誌名:The Foreign Language Journal
    出版年月:2015年12月
    著者:Jordan, J., McGrath, D. & Ono, L.

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    タイトル:Using student focus groups in curriculum review.
    誌名:International Journal of Arts & Sciences
    出版年月:2011年10月
    著者:Jordan.J. and Ono, L.

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:共著

共同研究・競争的資金等の研究課題 【 表示 / 非表示

  • 研究種目:基盤研究(C)
    研究期間:2021年04月 ~ 2026年03月
    タイトル:Investigating the Impact of Learner Proficiency on Their Usage of Vocabulary and Multi-word Expressions: A Longitudinal Multi-modal Corpus

担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:総合政策学部

    授業科目名:English Communication I

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:総合政策学部

    授業科目名:English Communication I

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:総合政策学部

    授業科目名:English Communication I

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:総合政策学部

    授業科目名:English Communication I

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:総合政策学部

    授業科目名:English Communication I

    授業形式:代表者

全件表示 >>