基本情報

写真b

Michael J.Giordano

Michael J.Giordano

研究分野・キーワード
Extensive listening, Computer and mobile assisted language learning, Autonomous learning
研究概要
I have been an English instructor in the Kansai region since 2008. I earned a Master's of Science in Education (TESOL) in 2015. Since then I have become interested in listening education and research. I believe that listening is one of the most difficult of the four language skills and is also the most under-researched. Improving listening skills takes an incredible amount of time and effort. It requires a dedicated, self-reliant student. I believe that teachers can help students become more autonomous learners little by little through pedagogy and technology.

取得学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:修士(教育TESOL)
    学位の分野名:教育学
    学位授与機関名:テンプル大学 (ジャパンキャンパス)
    取得方法:課程
    取得年月:2015年05月

専門分野(科研費分類) 【 表示 / 非表示

  • 専門分野(科研費分類):英語学

  • 専門分野(科研費分類):外国語教育

 

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Extensive Listening Using Student-Generated Podcasts
    掲載誌名:JALT2016 Transformation in Language Education  (頁 429 ~ 435)
    掲載誌 発行年月:2017年08月
    著者氏名(共著者含):Giordano, Michael

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Using the Learners' Spoken Output as Written Input for Accuracy and Complexity
    掲載誌名:Temple University Japan Studies in Applied Linguistics  98号  (頁 47 ~ 53)
    掲載誌 発行年月:2015年03月
    著者氏名(共著者含):Giordano, Michael

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関紀要)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Extensive reading in the digital age
    掲載誌名:The 16th Anual Temple University Japan Campus Applied Linguisitics Colloquium
    掲載誌 発行年月:2014年10月
    著者氏名(共著者含):Giordano, Michael

    掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:L2 Anxiety in Young Japanese Learners: Grade, Gender, and Classroom Dynamics
    掲載誌名:Temple University Japan Studies in Applied Linguistics  94号  (頁 22 ~ 30)
    掲載誌 発行年月:2014年08月
    著者氏名(共著者含):Giordano, Michael

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関紀要)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:The effect of reactive focus-on-form and corrective feedback on segmentals, suprasegmentals, and comprehensibility
    掲載誌名:Temple University Japan Studies in Applied Linguistics  90号  (頁 10 ~ 19)
    掲載誌 発行年月:2014年05月
    著者氏名(共著者含):Giordano, Michael

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関紀要)
    共著区分:単著

 

担当授業科目 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishI

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishI

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishI

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishI

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishII

    授業形式:代表者

全件表示 >>