基本情報

写真b

Mary Chang

Mary Chang

研究分野・キーワード
EFL, CLIL, CALL
研究概要
I have a strong interest in having students learn about culture and language together, as well as having students interact with people inside and outside of the classroom. I feel that some of the most interesting topics are related to what is happening now. These topics can be adjusted to match the level of any student's language level. Technology is changing our world at a very fast pace and it is important to use technology in the language classroom, too.

取得学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:修士号(Teaching English to Speakers of Other Languages)
    学位の分野名:外国語教育
    学位授与機関名:モントレー国際問題研究所(アメリカ大学院)
    取得方法:課程
    取得年月:1998年05月

専門分野(科研費分類) 【 表示 / 非表示

  • 専門分野(科研費分類):外国語教育

 

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Helping the International Student Understand the American University
    掲載誌名:New Directions for Higher Education Series: Entrepreneurship in Student Services  153号  (頁 21 ~ 24)
    掲載誌 発行年月:2011年03月
    著者氏名(共著者含):Mary Chang

    掲載種別:共著図書所収論文
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Using Portfolios as a Means of Assessment
    掲載誌名:Proceedings of the 3rd Pan-Asian Conference at the 27th Annual International Conference of the Japan Association for Language Teaching
    掲載誌 発行年月:2002年07月
    著者氏名(共著者含):Mary Chang, Satoko Endo-Crum, Leon Pinsky

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)
    共著区分:共著

総説・解説記事・調査報告 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    題目:Resume Writing: Tips for English Langauge Teachers
    出版機関名:TESOL International
    掲載誌名:TESOL Connections Online Newsletter
    掲載誌 発行年月:2015年07月
    著者氏名(共著者含):Mary Chang

    掲載種別:総説・解説(その他)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    題目:IEP Coordination in EFL & ESL Environments: 2 Views from the Pacific Rim
    出版機関名:TESOL International
    掲載誌名:TESOL IEP Interest Section IEP-IS Newsletter
    掲載誌 発行年月:2007年07月
    著者氏名(共著者含):Mary Chang, William Teweles

    掲載種別:総説・解説(その他)
    共著区分:共著

  • 記述言語:英語
    題目:Students Making Test Questions to Improve Overall Test Performance
    出版機関名:Kwansei Gakuin University
    掲載誌名:Kwansei Gakuin University Language Center Annual Research Report  6巻  (頁 3 ~ 29)
    掲載誌 発行年月:2003年03月
    著者氏名(共著者含):Mary Chang

    掲載種別:総説・解説(大学・研究所紀要)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    題目:Gender Issues in Portfolio Assessment
    出版機関名:Kwansei Gakuin University
    掲載誌名:Kwansei Gakuin University Language Center Annual Research Report  5巻  (頁 31 ~ 51)
    掲載誌 発行年月:2002年03月
    著者氏名(共著者含):Leon Pinsky, Mary Chang

    掲載種別:総説・解説(大学・研究所紀要)
    共著区分:共著

  • 記述言語:英語
    題目:Are Two Heads Better than One?: A look into the perceived effectiveness of team-teaching with native and nonnative speakers
    出版機関名:Kwansei Gakuin University
    掲載誌名:Kwansei Gakuin University Language Center Annual Research Report  4巻  (頁 3 ~ 27)
    掲載誌 発行年月:2001年03月
    著者氏名(共著者含):Mary Chang, Satoko Endo-Crum

    掲載種別:総説・解説(大学・研究所紀要)
    共著区分:共著

研究発表 【 表示 / 非表示

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:Japan Association of Language Teaching (JALT)
    会議区分:国際会議
    開催期間:2017年11月
    開催場所:Tsukuba International Conference Center, Tsukuba City
    題目又はセッション名:Deepening Cultural Awareness through Project-Based Learning
    発表形態:その他

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:TESOL 2017 International Convention
    会議区分:国際会議
    開催期間:2017年03月
    開催場所:Seattle, Washington, U.S.A.
    題目又はセッション名:Using Flubaroo and Google Forms to Quickly Score Tests
    発表形態:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:TESOL 2017 International Convention
    会議区分:国際会議
    開催期間:2017年03月
    開催場所:Seattle, Washington, U.S.A.
    題目又はセッション名:Using Kahoot! to Motivate and Review
    発表形態:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:Arizona TESOL (AZTESOL)
    会議区分:国際会議
    開催期間:2014年10月
    開催場所:Flagstaff, Arizona, U.S.A.
    題目又はセッション名:Getting Real - Using Grammar Logs for Language Learning
    発表形態:口頭(一般)

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:TESOL Virtual Seminar
    会議区分:国際会議
    開催期間:2014年02月
    開催場所:Online
    題目又はセッション名:Preparing for your place in the professional world: Cautions, Concerns, and Considerations
    発表形態:その他

 

担当授業科目 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2020年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Project-based Seminar in English(Study Abroad)

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2020年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(Speaking & Listening)L2

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2020年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(Speaking & Listening)L2

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2020年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(TOEFL)L2

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2020年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(TOEFL)L2

    授業形式:代表者

全件表示 >>