基本情報

写真b

Brian Wojtowicz

Brian Wojtowicz

研究分野・キーワード
Communicative competence, pragmatics, discourse analysis
研究概要
My background is in applied linguistics and I believe that by placing an enormous emphasis on spoken discourse in the classroom, students can better develop communicative competence, consequently, improving their development as fluent English speakers and communicators. To mature as English language learners and strengthen spoken fluency, students must also comprehend how English functions as a global and diverse language culturally, linguistically and pragmatically. Therefore my research involves recording, evaluating, and analyzing spoken English with a focus on communicative competence, and exploring how pragmatic competence entwines with spoken discourse. My research also examines student motivation through student feedback documentation and analysis.

取得学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:修士(文学)
    学位の分野名:外国語教育
    学位授与機関名:バーミンガム大学院(イギリス)
    取得方法:課程
    取得年月:2013年07月

専門分野(科研費分類) 【 表示 / 非表示

  • 専門分野(科研費分類):外国語教育

 

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Intensive English Progress Report: The Importance of Interactive Speaking Confidence and Oral Fluency Comfort
    掲載誌名:Annual Research Report of the Language Center. Kwansei Gakuin University. NO.22, March 2019  22号
    掲載誌 発行年月:2019年03月
    著者氏名(共著者含):Brian Wojtowicz

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関紀要)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Using Extensive Reading Oral Reports to Enhance Spoken Fluency
    掲載誌名:Language Education in Asia (LEiA)  8巻  1号  (頁 109 ~ 132)
    掲載誌 発行年月:2018年02月
    著者氏名(共著者含):Brian Wojtowicz

    DOI:10.5746/LEiA/17/V8/I1/A07/Wojtowicz
    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:The Effective Correlation between L2 Self-Confidence and Self-Evaluation of L2 Speaking Skills
    掲載誌名:Annual Research Report of the Language Center. Kwansei Gakuin University  20巻
    掲載誌 発行年月:2017年03月
    著者氏名(共著者含):Brian Wojtowicz

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関紀要)
    共著区分:単著

研究発表 【 表示 / 非表示

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:20th ASIATEFL – 68th TEFLIN – 5th iNELTAL Hybrid International Conference
    会議区分:国際会議
    開催期間:2022年08月
    開催場所:Universitas Negeri Malang, Indonesia
    題目又はセッション名:Speaking Ability Identified as Most Important, Most in Need of Improvement, and Weakest English Skill
    発表形態:口頭(一般)

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:Annual Research Forum of the Language Center, Kwansei Gakuin University
    会議区分:国内会議
    開催期間:2022年01月
    開催場所:Kwansei Gakuin University, Hyogo, Japan
    題目又はセッション名:Intensive English Beginning and End of Fall 2021 Semester Survey Results Analysis
    発表形態:口頭(一般)

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:18th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, RWTH
    会議区分:国際会議
    開催期間:2019年08月
    開催場所:Aachen University, Aachen, Germany
    題目又はセッション名:Oral Fluency Improvement through Discourse Marker Practice in a Japanese University EFL Class
    発表形態:ポスター(一般)

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:The 15th Annual Cam TESOL Conference on English Language Teaching
    会議区分:国際会議
    開催期間:2019年02月
    開催場所:Phnom Penh, Cambodia
    題目又はセッション名:The Benefits of Communicative Free-Production Practices and L2 Oral Fluency Awareness in Asian EFL/ESL Classrooms
    発表形態:口頭(一般)

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:Academic Conference on Education, Teaching and E-learning (AC-ETeL 2018)
    会議区分:国際会議
    開催期間:2018年08月
    開催場所:Prague, Czech Republic
    題目又はセッション名:L2 Discourse Marker Value and Relevance in SLA
    発表形態:口頭(一般)

全件表示 >>

  • 20th AsiaTEFL - 68th TEFLIN - 5th iNELTAL 2022. Malang, Indonesia, August 4th - 7th, 2022.
    "Speaking Ability Identified as Most Important, Most in Need of Improvement, and Weakest English Skill"

 

担当授業科目 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Project-based Seminar in English(Study Abroad)

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Project-based Seminar in English(Study Abroad)

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:インテンシブ・イングリッシュ

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:インテンシブ・イングリッシュ

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:インテンシブ・イングリッシュ

    授業形式:代表者

全件表示 >>