基本情報

写真b

GROGAN MYLES

GROGAN MYLES

研究分野・キーワード
Classroom-based assessment, mixed methods and methodologies, language testing
研究概要
My primary interest is in helping students to achieve the best results they can. This has lead to investigations of the benefits of certain classroom approaches, such as extensive reading, as well as focussing on certain key aspects that students need, such as pronunciation. A key aspect in this process is trying to communicate what students have learned and what that may mean to others, such as administrators or non-language faculty members.

I have presented on qualitative approaches, such as the use of Qualitative Data Analysis software, as well as more quantitative areas, such as classical testing approaches or Item Response Theory. The strengths and weaknesses of both approaches have left me with a strong interest in mixed methods approaches, and I look forward to investigating new ways of learning more about students, classes, and teachers using these approaches.

取得学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:TESOL
    学位の分野名:言語学
    学位授与機関名:スクール・オブ・インターナショナル・トレーニング
    取得方法:課程
    取得年月:2003年10月

専門分野(科研費分類) 【 表示 / 非表示

  • 専門分野(科研費分類):外国語教育

 
 

担当授業科目 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2020年度(西暦)

    提供部署名:理工学部

    授業科目名:英語コミュニケーションIIA

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2020年度(西暦)

    提供部署名:理工学部

    授業科目名:英語コミュニケーションIIB

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2020年度(西暦)

    提供部署名:理工学部

    授業科目名:英語ライティングIIA

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2020年度(西暦)

    提供部署名:理工学部

    授業科目名:英語ライティングIIA

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2020年度(西暦)

    提供部署名:理工学部

    授業科目名:英語ライティングIIB

    授業形式:代表者

全件表示 >>