基本情報

写真b

コンドン バリー

CONDON BARRY CHRISTOPHER

研究分野・キーワード
SRS,ESP
研究概要
I have been a language teacher in the Kansai area since 2006. During that time, I have enjoyed teaching a variety of subjects including Global Studies, Media Studies, TOEFL and TOEIC. My research to date has centered on the benefits of a practical approach to language teaching involving project work and task-based instruction. I am currently examining the effectiveness of using culturally familiar materials in the classroom and using spaced repetition systems (SRS) for studying for the TOEIC test.

取得学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:Bachelor of Civil Law
    学位の分野名:民事法学
    学位授与機関名:University College Dublin
    取得方法:課程
    取得年月:2000年10月

  • 学位名:M.A.(Applied Linguistics)
    学位の分野名:教育学
    学位授与機関名:バーミンガム大学
    取得方法:課程
    取得年月:2016年12月

専門分野(科研費分類) 【 表示 / 非表示

  • 専門分野(科研費分類):外国語教育

 

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Student Responses to Video Production Projects
    掲載誌名:Osaka JALT Journal, Volume 5, 2018
    掲載誌 発行年月:2018年06月
    著者氏名(共著者含):Barry Condon

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:A Systemic Linguistic Analysis of a Breaking News English Article and Comparison with a Thematically Similar Authentic Article
    掲載誌名:Kindai University Center for Liberal Arts and Foreign Language Education Journal Vol 8 No. 1, 2017
    掲載誌 発行年月:2017年10月
    著者氏名(共著者含):Barry Condon

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関紀要)
    共著区分:単著

 

担当授業科目 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2020年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Language and Communication

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2020年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Language and Communication

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2020年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(Academic)L4

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2020年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(Academic)L4

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2020年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(IELTS)

    授業形式:代表者

全件表示 >>