ランフォードC.
LANGFORD
所属
生命環境学部 英語常勤講師
研究分野・キーワード
Autonomy, motivation, vocabulary, Autonomy, motivation, vocabulary
教育研究内容
My research interests include learner autonomy, learner motivation and vocabulary acquisition. I am especially interested in how teachers seek to foster learner autonomy (both within and outside the classroom) and the effects that enhanced learner agency has on learner motivation.
Because textbooks are widely used to teach English for Academic Purposes, I am also interested in how textbook designers create tasks to teach vocabulary and how tasks from textbooks are utilized in the classroom to teach different aspects of word knowledge (beyond the level of form and meaning).
Because textbooks are widely used to teach English for Academic Purposes, I am also interested in how textbook designers create tasks to teach vocabulary and how tasks from textbooks are utilized in the classroom to teach different aspects of word knowledge (beyond the level of form and meaning).
学位 【 表示 / 非表示 】
-
学位名:修士(TESOL)
分野名:人文・社会 / 外国語教育
授与機関名:ノッティンガム大学(イギリス)
取得方法:課程
取得年月:2019年12月
担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示 】
-
履修年度:2023年度(西暦)
提供部署名:工学部
授業科目名:英語コミュニケーションIA
授業形式:代表者
-
履修年度:2023年度(西暦)
提供部署名:工学部
授業科目名:英語コミュニケーションIA
授業形式:代表者
-
履修年度:2023年度(西暦)
提供部署名:理学部
授業科目名:英語コミュニケーションIA
授業形式:代表者
-
履修年度:2023年度(西暦)
提供部署名:理学部
授業科目名:英語コミュニケーションIA
授業形式:代表者
-
履修年度:2023年度(西暦)
提供部署名:理工学部
授業科目名:英語コミュニケーションIA
授業形式:代表者