基本情報

写真b

ハウトン S.D.

HOUGHTON SCOTT DEAN

所属
国際学部 英語常勤講師
研究分野・キーワード
Cognitive Psychology, Genre Writing, Grammar Instruction, Input Processing, Learner Autonomy, Learning Strategies,, Cognitive Psychology, Genre Writing, Grammar Instruction, Input Processing, Learner Autonomy, Learning Strategies,
教育研究内容
Initially, my research focused on the secondary and cumulative effects of Processing Instruction, demonstrating that learners could transfer their training to process and produce another morphological form on which they had received no instruction. I have been teaching in Japan since 2007. Since then, my research has investigated how to help learners manipulate conventions of specific genres of texts necessary for them to function in society. Recently, I have

学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:修士(言語学)(applied linguistics)
    分野名:人文・社会 / 言語学
    授与機関名:バーミンガム大学(イギリス)
    取得方法:課程
    取得年月:2017年12月

研究分野 【 表示 / 非表示

  • 研究分野:人文・社会 / 言語学

講演・口頭発表等 【 表示 / 非表示

  • Fundamental Theory SIG, LET Kansai Japan,
    LET関西支部基礎理論研究部会
    Teaching Narrative writing in a social & cultural context (western vs Japanese )
    Date: Jan 28 2003

    Main contents included:
    1. The structure and language features of the Narrative Genre
    2. The purpose & audience of genres.
    3. The influence of Social and cultural context on language.
    4. Applying the narrative genre to a Japanese University context - The teaching cycle.
    5. Pre-test and Post-test results on a small class study.

担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishI

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishI

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishI

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishI

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishI

    授業形式:代表者

全件表示 >>