基本情報

写真b

モラガ M. D.

MORAGA MICHAEL DAVID

研究分野・キーワード
EAP, Reading/Composition, Teacher-Training
研究概要
Experience in English for Academic Purposes (EAP), teaching adults, and teacher training. Committed to empowering students to reach personal and academic goals and the exploration of the choices they make in doing so. Cultivate a classroom environment that is collaborative, safe for risk-taking, and promotes learner autonomy through strategy instruction.

Have taught various courses for composition, humanities, EAP, Advanced Grammar, and ESL Life Skills courses and Literacy B courses predominantly for migrants.

Developed/conducted numerous international teacher training presentations and workshops for pedagogical purposes, including for tutors and students of literacy in EFL programs throughout Mexico.

Created/taught a hybrid online/face-to-face course for twenty professional journalists in the Mexico City, and designed a prototype training program for employees of Riviera Maya Hotel Corporation.

取得学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:修士(M.S.TESOL)
    学位の分野名:外国語教育
    学位授与機関名:サンフランシスコ州立大学(アメリカ合衆国) (San Francisco State University)
    取得方法:課程
    取得年月:2002年12月

専門分野(科研費分類) 【 表示 / 非表示

  • 専門分野(科研費分類):英語学

 

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Define Your Terms in Language Games: Innovative Activities for Teaching English
    掲載誌名:TESOL Classroom Practices Series, TESOL Publications
    掲載誌 発行年月:2008年06月
    著者氏名(共著者含):Michael Moraga, Michael Shehane

    掲載種別:共著図書所収論文
    共著区分:共著

その他研究活動 【 表示 / 非表示

  • 名称: “It’s Time, Put on the Smile, It’s Time!”: The Emotional Labour Of Second Language Teaching within a Japanese University, in New Directions in Language Learning Psychology, by Dr. Jim King, University of Leicester, UK.
    活動期間(研究年月など):2015年11月

    研究活動区分:フィールドワーク

  • 名称:Effects of Rater Characteristics and Scoring Methods on Speaking Assessment, by Sawako Matsugu, Northern Arizona University / 2013 TESOL Conference.
    活動期間(研究年月など):2012年07月

    研究活動区分:フィールドワーク

研究発表 【 表示 / 非表示

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称: Writing Workshop: From Sentence Level Writing to the Paragraph
    会議区分:国内会議
    開催期間:2019年02月
    開催場所: The Reading Program, Gilroy Public Library, Gilroy, California, USA
    題目又はセッション名: Writing Workshop: From Sentence Level Writing to the Paragraph
    発表形態:口頭(一般)

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称: Writing Workshop: Editing Sentence Level Errors
    会議区分:国際会議
    開催期間:2018年11月
    開催場所: The Reading Program, Gilroy Public Library, Gilroy, California, USA
    題目又はセッション名: Writing Workshop: Editing Sentence Level Errors
    発表形態:口頭(一般)

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称: English Fellow Mid-Year Event, Guadalajara, Jalisco, Mexico.
    会議区分:国際会議
    開催期間:2017年02月
    開催場所: English Fellow Mid-Year Event, Guadalajara, Jalisco, Mexico.
    題目又はセッション名: What Good Readers Do: Activities for Introducing Reading Skills
    発表形態:口頭(一般)

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:3rd CONEDUQ Congress (Consejo de Educación y Capacitación), Querétaro, Mexico.
    会議区分:国際会議
    開催期間:2017年01月
    開催場所:Querétaro, Mexico.
    題目又はセッション名:The Shape of Resilience
    発表形態:口頭(一般)

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:Universidad Estatal de Sonora/UES, Hermosillo, Sonora, Mexico.
    会議区分:国際会議
    開催期間:2016年11月
    開催場所:Universidad Estatal de Sonora/UES, Hermosillo, Sonora, Mexico.
    題目又はセッション名:Creating Future Readers: Implementing & Adapting Literature Circles
    発表形態:口頭(一般)

全件表示 >>

 

担当授業科目 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:理学部

    授業科目名:英語コミュニケーションIIA

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:理学部

    授業科目名:英語コミュニケーションIIA

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:理学部

    授業科目名:英語コミュニケーションIIA

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:理工学部

    授業科目名:英語コミュニケーションIIA

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:理工学部

    授業科目名:英語コミュニケーションIIA

    授業形式:代表者

全件表示 >>