基本情報

写真b

クレーマー B.L.

KRAMER BRANDON LEE

職名
准教授
研究分野・キーワード
Vocabulary Learning, Language Testing, Corpus Linguistics
研究概要
After earning my undergraduate degree in Mathematics, I taught English in Japanese high schools for 7 years before working at the university level. I am now teaching and researching while working on my Ph.D. in Education (concentration in Applied Linguistics) at Temple University, Japan. My research to date has focused on vocabulary learning, the development of reading fluency, and the measurement of language learning through quality testing. More recently I have begun work in corpus linguistics, specifically looking at the vocabulary (both single words and multi-word units) which students are most likely to encounter throughout their English-content studies.

取得学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:数学士
    学位の分野名:数学
    学位授与機関名:メアリーワシントン大学
    取得方法:課程
    取得年月:2006年05月

  • 学位名:TESOL修士
    学位の分野名:外国語教育
    学位授与機関名:テンプル大学
    取得方法:課程
    取得年月:2013年08月

学内職務経歴 【 表示 / 非表示

  • 職務遂行組織:関西学院大学 教育学部
    経歴名:准教授
    職務期間:2021年04月 ~ 継続中

所属学会・委員会 【 表示 / 非表示

  • 所属学会:JALT Vocabulary SIG

    学会所在国:日本国

専門分野(科研費分類) 【 表示 / 非表示

  • 専門分野(科研費分類):外国語教育

 

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    論文題目名:NGSL Coverage of the SHS Entrance Exam and the National Center Test
    掲載誌名:The Language Teacher  44巻  5号  (頁 3 ~ 8)
    掲載誌 発行年月:2020年09月
    著者氏名(共著者含):Miki Iwamoto, Brandon Kramer

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:共著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Connecting extensive reading to TOEIC performance
    掲載誌名:CALL and Complexity – Short Papers from EUROCALL 201, pp. 257-262
    掲載誌 発行年月:2019年12月
    著者氏名(共著者含):Lyddon, P. A., & Kramer, B.

    DOI:https://doi.org/10.14705/rpnet.2019.38.1019
    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)
    共著区分:共著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:L2 reading rate and word length: The necessity of character-based measurement
    掲載誌名:Reading in a Foreign Language  31巻  2号  (頁 201 ~ 225)
    掲載誌 発行年月:2019年10月
    著者氏名(共著者含):クレーマー ブランドン

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:The relationship of four variants of the Vocabulary Size Test to a criterion measure of meaning recall vocabulary knowledge
    掲載誌名:System  87巻
    掲載誌 発行年月:2019年10月
    著者氏名(共著者含):クレーマー ブランドン

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Measuring attrition of L2 receptive vocabulary knowledge over the summer vacation
    掲載誌名:Vocabulary Education and Research Bulletin  8巻  1号  (頁 17 ~ 22)
    掲載誌 発行年月:2019年
    著者氏名(共著者含):クレーマー ブランドン

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関紀要)
    共著区分:単著

全件表示 >>

科研費(文科省・学振)獲得実績 【 表示 / 非表示

  • 研究種目:基盤研究(B)
    研究期間:2021年04月 ~ 2026年03月
    研究題目:Investigating the intercultural development of Japanese undergraduates attributable to study tours abroad

  • 研究種目:若手研究
    研究期間:2019年04月 ~ 2022年03月
    研究題目:The effects of deliberate learning with digital flashcards on the implicit knowledge of visual and aural word forms: A lexical decision task study

 

担当授業科目 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2021年度(西暦)

    提供部署名:教育学部

    授業科目名:Academic Reading I

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2021年度(西暦)

    提供部署名:教育学部

    授業科目名:Academic Reading I

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2021年度(西暦)

    提供部署名:教育学部

    授業科目名:Academic Writing I

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2021年度(西暦)

    提供部署名:教育学部

    授業科目名:Academic Writing I

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2021年度(西暦)

    提供部署名:教育学部

    授業科目名:異文化理解

    授業形式:代表者

全件表示 >>