クレーマー B.L.
KRAMER BRANDON LEE
学位 【 表示 / 非表示 】
-
学位名:Doctor of Philosophy (Education)
分野名:人文・社会 / 教科教育学、初等中等教育学
取得方法:論文
取得年月:2023年08月 -
学位名:TESOL修士
分野名:人文・社会 / 外国語教育
授与機関名:テンプル大学
取得方法:課程
取得年月:2013年08月 -
学位名:数学士
分野名:数学
授与機関名:メアリーワシントン大学
取得方法:課程
取得年月:2006年05月
経歴 【 表示 / 非表示 】
-
所属:関西学院大学
部署名:言語コミュニケーション文化研究科
職名:准教授
年月:2024年04月 ~ 継続中 -
所属:関西学院大学
部署名:教育学部
職名:准教授
年月:2021年04月 ~ 継続中 -
所属:大阪女学院大学
職名:准教授
年月:2020年04月 ~ 2021年03月 -
所属:大阪女学院大学
職名:専任講師
年月:2016年04月 ~ 2020年03月 -
所属:桃山学院大学
職名:英語常勤講師
年月:2014年04月 ~ 2016年03月
論文 【 表示 / 非表示 】
-
記述言語:英語
タイトル:The vocabulary of extensive reading: A corpus analysis of graded readers
出版年月:2024年08月
著者:Kramer, B.掲載種別:学位論文(博士)
-
タイトル:'The wisdom of crowds': When teacher judgments outperform word-frequency as a predictor of students' vocabulary knowledge
誌名:LANGUAGE TEACHING RESEARCH
出版年月:2023年06月
著者:Robles-Garcia Pablo, Stewart Jeffrey, Nicklin Christopher, Vitta Joseph P., McLean Stuart, Kramer BrandonDOI:10.1177/13621688231176067
-
タイトル:The Counts of Dracula and Monte Cristo: Homonym Frequencies in Graded Readers
誌名:READING IN A FOREIGN LANGUAGE 35巻 1号 (頁 48 ~ 71)
出版年月:2023年04月
著者:Parent Kevin, Momoyama Stuart McLean, Kramer Brandon, Kim Young Ae -
タイトル:Modeling personality antecedents and second language self-efficacy constructs with emerging adults in Japan: Domain-specific matching for assessing global competence in applied contexts
誌名:FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 13巻
出版年月:2022年12月
著者:Kabir Russell Sarwar, Kramer Brandon, Koike Mayu, Sponseller Aaron C.DOI:10.3389/fpsyg.2022.1032573
-
記述言語:英語
タイトル:Validating word lists that represent learner knowledge in EFL contexts: The impact of the definition of word and the choice of source corpora
誌名:System 106巻 (頁 1 ~ 14)
出版年月:2022年03月
著者:Pinchbeck G. G., Brown D., McLean S., & Kramer B.DOI:10.1016/j.system.2022.102771
掲載種別:研究論文(学術雑誌)
共著区分:共著
共同研究・競争的資金等の研究課題 【 表示 / 非表示 】
-
研究種目:基盤研究(B)
研究期間:2021年04月 ~ 2026年03月
タイトル:Investigating the intercultural development of Japanese undergraduates attributable to study tours abroad
-
研究種目:若手研究
研究期間:2019年04月 ~ 2022年03月
タイトル:The effects of deliberate learning with digital flashcards on the implicit knowledge of visual and aural word forms: A lexical decision task study
担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示 】
-
履修年度:2024年度(西暦)
提供部署名:教育学部
授業科目名:Academic Writing I
授業形式:代表者
-
履修年度:2024年度(西暦)
提供部署名:教育学部
授業科目名:English Communication Skills I
授業形式:代表者
-
履修年度:2024年度(西暦)
提供部署名:教育学部
授業科目名:卒業研究
授業形式:代表者
-
履修年度:2024年度(西暦)
提供部署名:教育学部
授業科目名:卒業研究
授業形式:代表者
-
履修年度:2024年度(西暦)
提供部署名:教育学部
授業科目名:卒業研究演習
授業形式:代表者