基本情報

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ストリンガー T.

STRINGER THOMAS JAMES

所属
言語教育研究センター
生年
1986年
研究分野・キーワード
TESOL, Self-Access Learning, Metacognition, TESOL, Self-Access Learning, Metacognition
研究概要
An important part of my teaching practice is doing my own research and applying what I’ve learned. My research interests are broadly in the field of TESOL. My thesis work looked at the factors that impact implementation of communicative approaches to language teaching among high school teachers in Japan, and since then I've also investigated novel methods of language teacher professional development, such as Edcamp. Recently, I’ve been particularly interested in evaluating educational methods and course designs that promote language learner autonomy and self-reflective learning. This has lead me to do research on how technology can be used to promote Self-Access Learning in remote learning environments, and separately into whether Mindfulness training can be integrated into a metacognitive pedagogical approaches in language classrooms.

出身大学 【 表示 / 非表示

  • 学校名:The University of York
    学部(学系)名:Faculty of Philosophy
    学科・専攻等名:Philosophy

    学校の種類:大学
    卒業年月:2008年07月
    卒業区分:卒業
    国名:グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)

出身大学院 【 表示 / 非表示

  • 学校名:University College London- Institute of Education
    学部等名:TESOL
    学科等名:TESOL

    修了課程:修士課程
    修了年月:2016年11月
    修了区分:修了
    国名:グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)

学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:MA(TESOL)
    分野名:人文・社会 / 言語学
    授与機関名:その他
    取得方法:課程
    取得年月:2016年11月

経歴 【 表示 / 非表示

  • 所属:関西学院大学
    部署名:言語教育研究センター
    職名:英語常勤講師
    年月:2021年09月 ~ 継続中

所属学協会 【 表示 / 非表示

  • 所属学協会名:JASAL

    学会所在国:日本国

研究分野 【 表示 / 非表示

  • 研究分野:人文・社会 / 外国語教育

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    タイトル:Remote SALC practices in a pandemic: One university’s initial approach and subsequent revisions.
    誌名:JASAL Journal  2巻  1号  (頁 71 ~ 81)
    出版年月:2021年07月
    著者:Yamamoto S, Mach T, Mertens C, Sholdt G, Stringer T

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:共著

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  • 記述言語:英語
    タイトル:The Role of Metacognition in Mindfulness Interventions with Japanese EFL University Students.
    誌名:Learning: Research and Practice
    出版年月:2020年12月
    著者:Stringer T, Looney K

    DOI:10.1080/23735082.2020.1818806
    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:共著

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  • 記述言語:英語
    タイトル:Input Enhancement Techniques: A Critical Summary of the Literature
    誌名:The Journal of the Institution for Language and Culture: Konan University  (頁 203 ~ 219)
    出版年月:2018年03月
    著者:Stringer T

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    タイトル:Factors Impacting on Teacher Cognition and Approaches to Language Teaching in Japanese High Schools
    誌名:The Asian Conference on Language Learning Official Conference Proceedings  (頁 13 ~ 38)
    出版年月:2017年06月
    著者:Stringer T

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)
    共著区分:単著

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  • 記述言語:英語
    タイトル:Operationalizing Educational Scaffolding in a Japanese High School English Classroom: A Theoretical Approach.
    誌名:Osaka JALT Journal  (頁 96 ~ 107)
    出版年月:2017年06月
    著者:Stringer T

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:単著

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講演・口頭発表等 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:日本語
    会議名:甲南大学言語教授法・カリキュラム開発研究会
    国際・国内会議:国内会議
    開催年月:2021年07月
    開催地:(Virtual)
    タイトル:イマージェンシー・リモート・ティーチング」から学んだ教訓:ある言語教師のアプローチ
    会議種別:口頭発表(一般)

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  • 記述言語:英語
    会議名:JASAL Conference
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2020年12月
    開催地:(Virtual)
    タイトル:Adapting a Self-Access Learning Program for Emergency Remote Education
    会議種別:口頭発表(一般)

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  • 記述言語:英語
    会議名:JASAL Conference
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2019年12月
    開催地:Ibaraki
    タイトル:Enhancing EFL Student Motivation for Greater Self-Access Learning
    会議種別:口頭発表(一般)

  • 記述言語:英語
    会議名:JALT Conference
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2018年11月
    開催地:Shizuoka
    タイトル:Mindful English Learning in Japan
    会議種別:口頭発表(一般)

  • 記述言語:英語
    会議名:IAFOR Asian Conference on Education
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2018年10月
    開催地:Tokyo
    タイトル:Mindful Educational Interventions: Metacognition and Outcomes
    会議種別:口頭発表(一般)

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担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Culture and Society

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Language and Communication

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(IELTS)

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(IELTS)

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(Speaking & Listening)L1

    授業形式:代表者

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社会貢献活動 【 表示 / 非表示

  • タイトル:Osaka Prefectural High School Speech Contest
    年月:2020年02月

  • タイトル:イギリスを理解するための重要な関係
    年月:2019年10月