基本情報

写真b

ストリンガー T.

STRINGER THOMAS JAMES

所属
言語教育研究センター 英語常勤講師
生年
1986年
研究分野・キーワード
Language learner autonomy, Language learner development, TESOL, Professional development for language teachers, Self-Access Language Learning
プロフィール
Thomas Stringer has been involved with English language teaching in Japan for over 14 years. He is a doctoral student in Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL) at the International Education Institute of the University of St Andrews, UK. He is a Fellow of the UK Higher Education Academy and is also a full-time Instructor of English as a Foreign Language at the Language Center of Kwansei Gakuin University in Hyogo, Japan. He was formerly an Instructor of English as a Foreign Language at the Institute for Language and Culture of Konan University in Hyogo, Japan. His research interests are broadly on learner and teacher development, with a particular focus on autonomy.
通称等の別名
Thomas Stringer
外部リンク

出身大学 【 表示 / 非表示

  • 学校名:The University of York
    学部(学系)名:Faculty of Philosophy
    学科・専攻等名:Philosophy

    学校の種類:大学
    卒業年月:2008年07月
    卒業区分:卒業
    国名:グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)

出身大学院 【 表示 / 非表示

  • 学校名:University College London- Institute of Education
    学部等名:TESOL
    学科等名:TESOL

    修了課程:修士課程
    修了年月:2016年11月
    修了区分:修了
    国名:グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)

学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:MA(TESOL)
    分野名:人文・社会 / 言語学
    授与機関名:University College London
    取得方法:課程
    取得年月:2016年11月

経歴 【 表示 / 非表示

  • 所属:関西学院大学
    部署名:言語教育研究センター
    職名:英語常勤講師
    年月:2021年09月 ~ 継続中

所属学協会 【 表示 / 非表示

  • 所属学協会名:JASAL
    学会所在国:日本国

研究分野 【 表示 / 非表示

  • 研究分野:人文・社会 / 外国語教育

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    タイトル:4/3/2 or 2/3/4? The Impact of Task Design on Ratings of Oral Fluency with Japanese Undergraduate EFL Learners
    誌名:Annual Research Report of the Language Center  26巻  (頁 13 ~ 31)
    出版年月:2023年03月
    著者:Rian Davis, Michael Delve, Lydia Eberly, Craig Mertens, Thomas Stringer, Michael Wilkins

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)

      外部サイトへのリンクを表示

  • 記述言語:英語
    タイトル:The Impact of Intercultural Interactions on Students’ Outcomes, Motivation, and Attitudes in an EFL Speaking Course
    誌名:Kwansei Gakuin University Humanities Review  27巻  (頁 139 ~ 159)
    出版年月:2022年11月
    著者:Craig Mertens, Thomas Stringer

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)

      外部サイトへのリンクを表示

  • 記述言語:英語
    タイトル:Remote SALC practices in a pandemic: One university’s initial approach and subsequent revisions.
    誌名:JASAL Journal  2巻  1号  (頁 71 ~ 81)
    出版年月:2021年07月
    著者:Shari Yamamoto, Thomas Mach, Craig Mertens, Greg Sholdt, Thomas Stringer

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:共著

      外部サイトへのリンクを表示

  • 記述言語:英語
    タイトル:The Role of Metacognition in Mindfulness Interventions with Japanese EFL University Students.
    誌名:Learning: Research and Practice
    出版年月:2020年12月
    著者:Thomas Stringer, Kathy Looney

    DOI:10.1080/23735082.2020.1818806
    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:共著

      外部サイトへのリンクを表示

  • 記述言語:英語
    タイトル:Input Enhancement Techniques: A Critical Summary of the Literature
    誌名:The Journal of the Institution for Language and Culture: Konan University  22巻  (頁 203 ~ 219)
    出版年月:2018年03月
    著者:Thomas Stringer

    DOI:doi/10.14990/00003093
    掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)
    共著区分:単著

      外部サイトへのリンクを表示

全件表示 >>

講演・口頭発表等 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    会議名:University of St Andrews, International Education Institute, Brown Bag Brunch Sessions
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2023年09月
    発表年月日:2023年09月26日
    開催地:Online
    タイトル:Building a Language Learner Autonomy Research Portal: Trials and Triumphs
    会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等

      外部サイトへのリンクを表示

  • 記述言語:英語
    会議名:10th RILAE LAb Session: Technology In and For Learner Autonomy
    国際・国内会議:国内会議
    開催年月:2023年07月
    発表年月日:2023年07月14日
    開催地:Kanda University of International Studies, Japan
    タイトル:GPTeaching: Generative AI and autonomous language learning
    会議種別:口頭発表(一般)

      外部サイトへのリンクを表示

  • 記述言語:英語
    会議名:School of Languages at XJTLU Symposium ‘Flying Solo: Fostering Learner Autonomy’
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2023年06月
    発表年月日:2023年06月06日
    開催地:School of Languages at XJTLU
    タイトル:Recasting the Conversation about Learner Autonomy
    会議種別:口頭発表(一般)

      外部サイトへのリンクを表示

  • 記述言語:英語
    会議名:PanSIG 2023
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2023年05月
    発表年月日:2023年05月14日
    開催地:Kyoto Sangyo University
    タイトル:Effectiveness of 4/3/2 Speaking Activities: Impacts on Student Learning
    会議種別:口頭発表(一般)

  • 記述言語:英語
    会議名:CamTESOL Conference
    国際・国内会議:国際会議
    開催年月:2023年02月
    発表年月日:2023年02月
    タイトル:The Impact of Intercultural Interactions on Students’ Outcomes, Motivation, and Attitudes in an EFL Speaking Course.
    会議種別:口頭発表(一般)

全件表示 >>

担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2023年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Culture and Society

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2023年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Culture and Society

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2023年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Language and Communication

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2023年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(Basic)

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2023年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(IELTS)

    授業形式:代表者

全件表示 >>

 

社会貢献活動 【 表示 / 非表示

  • タイトル:Guest Judge- Osaka Prefectural High School Speech Contest
    年月:2020年02月

  • タイトル:Guest Lecturer- イギリスを理解するための重要な関係
    年月:2019年10月

メディア報道 【 表示 / 非表示

  • タイトル:Research Talk Show Podcast
    年月:2023年05月

    概要:Thomas Stringer appeared as a co-host on the research talk show to discuss language learner autonomy

      外部サイトへのリンクを表示

学術貢献活動 【 表示 / 非表示

  • タイトル:Peer reviewer for Innovation in Language Learning and Teaching (Scopus and SSCI indexed journal)
    種別:査読等
    年月:2023年06月 ~ 継続中

    概要:https://orcid.org/my-orcid?orcid=0000-0002-9647-4985

      外部サイトへのリンクを表示

  • タイトル:Creator- Language Learner Autonomy Research Portal (website)
    種別:学術調査
    年月:2023年05月 ~ 継続中

    概要:Hi! I’m Thomas Stringer, and this page has empowering resources for learners, teachers, and researchers on language learner autonomy.

      外部サイトへのリンクを表示

  • タイトル:Peer reviewer for Learning: Research and Practice (Scopus indexed journal)
    種別:査読等
    年月:2022年07月 ~ 継続中

    概要:https://orcid.org/my-orcid?orcid=0000-0002-9647-4985

      外部サイトへのリンクを表示

  • タイトル:Peer reviewer for ‘Annual Research Report’ (in house journal, KGU Language Center)
    種別:査読等
    年月:2021年11月 ~ 継続中