基本情報

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ウィルキンス M.

WILKINS MICHAEL

職名
英語契約講師
研究分野・キーワード
Speaking Fluency EFL Writing Vocabulary Study
研究概要
Improving students' speaking fluency especially following a progression based on the CEFR guidelines.
Improving students' second language writing utilizing new technologies as well as traditional methods.
Improving students' English vocabulary based on frequency lists and using active study methods.
SDGs 関連ゴール

出身大学 【 表示 / 非表示

  • 学校名:University of Victoria
    学部(学系)名:人文学部

    学校の種類:大学
    卒業年月:1992年03月
    卒業区分:卒業
    所在国:カナダ

出身大学院 【 表示 / 非表示

  • 大学院名:Temple University Japan
    研究科名:言語教育研究科

    修了課程:修士課程
    修了年月:2008年01月
    修了区分:修了
    所在国:日本国

取得学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:修士(教育)
    学位の分野名:外国語教育
    学位授与機関名:テンプル大学ジャパン
    取得方法:課程
    取得年月:2008年01月

学内職務経歴 【 表示 / 非表示

  • 職務遂行組織:関西学院大学 言語教育研究センター
    経歴名:英語常勤講師
    職務期間:2016年04月 ~ 2020年03月

  • 職務遂行組織:関西学院大学 言語教育研究センター
    経歴名:英語契約講師
    職務期間:2022年04月 ~ 継続中

所属学会・委員会 【 表示 / 非表示

  • 所属学会:JALT

    学会所在国:日本国

専門分野(科研費分類) 【 表示 / 非表示

  • 専門分野(科研費分類):外国語教育

 

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Using Appreciative Inquiry for EFL Speech Self-evaluation.
    掲載誌名:Using Appreciative Inquiry for EFL Speech Self-evaluation.  23巻  1号  (頁 3 ~ 18)
    掲載誌 発行年月:2020年03月
    著者氏名(共著者含):Howard, L. & Wilkins, M.

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:共著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Learner Autonomy Dimensions: What Motivated and Unmotivated Learners Think
    掲載誌名:Lingua Posnaniensis  60巻  1号  (頁 33 ~ 47)
    掲載誌 発行年月:2019年04月
    著者氏名(共著者含):Aliponga, J., Ando S., Gamble, C., Koshiyama, Y., Yoshida, K., & Wilkins, M.

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:共著

科研費(文科省・学振)獲得実績 【 表示 / 非表示

  • 研究種目:Towards the Development of a Critical Learning Support System for Primary School Teachers of English.
    研究期間:2019年04月 ~ 2023年03月
    研究題目:Teacher Training

研究発表 【 表示 / 非表示

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:Thai TESOL International Conference
    会議区分:国際会議
    開催期間:2020年01月
    開催場所:Bangkok, Thailand.
    題目又はセッション名:Language Learning Strategies from Polyglot Language Learners
    発表形態:ポスター(一般)

  • Presentation 1:
    Coping with a Mandate to Teach English in Japanese Primary Schools: Current Training Requirements of In-service Teachers
    Presentation 2:
    Extensive Speaking:Promoting Speaking Fluency in the EFL Classroom

  • Asia TEFL International Conference 2022 Malang Indonesia
    Presentation 1:
    Coping with a Mandate to Teach English in Japanese Primary Schools: Current Training Requirements of In-service Teachers
    Presentation 2:
    Extensive Speaking:Promoting Speaking Fluency in the EFL Classroom

 

担当授業科目 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Academic Writing and Presentation

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Language and Communication

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(TOEIC)L2

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(TOEIC)L2

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2022年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:インテンシブ・イングリッシュ

    授業形式:代表者

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