ジュリーズ C.
JULIES CANDACE SHIRLEEN
所属
理学部 英語常勤講師
研究分野・キーワード
Inductive teaching, Deductive Teaching, cultural impact
教育研究内容
My Master’s degree thesis delved into why East Asians rely so heavily on deductive grammar teaching, and whether inductive teaching would help or hinder learning. Since the principles of Confucianism align so closely with those of the Grammar Translation Method, which largely inform deductive teaching, I looked at the effect that Confucian culture had on the effectiveness of either the inductive or deductive method.
I advocated a hybrid approach adult participants, but my interest in (inductive/ implicit) acquisition within the context of Krashen’s Acquisition/ Learning and Input hypotheses persists. Further research interests include how home environments and “family capital” contributes to language acquisition/ learning.
I advocated a hybrid approach adult participants, but my interest in (inductive/ implicit) acquisition within the context of Krashen’s Acquisition/ Learning and Input hypotheses persists. Further research interests include how home environments and “family capital” contributes to language acquisition/ learning.
学位 【 表示 / 非表示 】
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学位名:Master of Education(TESOL)
分野名:人文・社会 / 外国語教育
授与機関名:グアム大学
取得方法:課程
取得年月:2020年05月
担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示 】
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履修年度:2024年度(西暦)
提供部署名:工学部
授業科目名:英語コミュニケーションIIA
授業形式:代表者
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履修年度:2024年度(西暦)
提供部署名:理学部
授業科目名:英語コミュニケーションIIA
授業形式:代表者
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履修年度:2024年度(西暦)
提供部署名:理学部
授業科目名:英語コミュニケーションIIA
授業形式:代表者
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履修年度:2024年度(西暦)
提供部署名:理工学部
授業科目名:英語コミュニケーションIIA
授業形式:代表者
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履修年度:2024年度(西暦)
提供部署名:理工学部
授業科目名:英語コミュニケーションIIA
授業形式:代表者