基本情報

写真b

アンドリュース R.

ANDREWS ROBERT

所属
国際学部 英語常勤講師
研究分野・キーワード
Academic Writing, Pragmatics, Computer Assisted Language Learning
教育研究内容
My background is in Teaching English as a Foreign/Second Language. In particular, my teaching and research experience is focused on academic writing, particularly process writing and use of writing tools. In addition, I have conducted research on how online tools have been used by teachers and students in emergency remote teaching settings, as well as in blended and hybrid contexts.
Furthermore, I also have a background in philosophy and have created courses that make use of philosophy and thought experiments for the teaching of critical thinking skills.
メールアドレス
robertandrews@kwansei.ac.jp
外部リンク

学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:M.A.(TEFL/TESL)
    分野名:人文・社会 / 英語学
    授与機関名:バーミンガム大学
    取得方法:課程
    取得年月:2015年07月

研究分野 【 表示 / 非表示

  • 研究分野:人文・社会 / 英語学

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    タイトル:Organizing Group Presentations via Emergency Remote Teaching (ERT) during the Covid-19 Pandemic : Insights from an Innovative Job Fair Project
    誌名:Journal of International Studies  13巻  1号  (頁 83 ~ 98)
    出版年月:2024年03月
    著者:Robert Andrews

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • タイトル:Lessons Learnt From ERT
    誌名:Cases on Teaching English for Academic Purposes (EAP) During COVID-19  (頁 100 ~ 131)
    出版年月:2022年06月
    著者:Bjorn Fuisting, Louis Lafleur, Robert Andrews, Trevor Raichura, William Fusco

    DOI:10.4018/978-1-6684-4148-0.ch005

      外部サイトへのリンクを表示

  • 記述言語:英語
    タイトル:Students’ Experiences of Emergency Remote Teaching
    誌名:JALT Postconference Publication - Issue 2020.1; August 2021  2020巻  1号  (頁 125)
    出版年月:2021年08月
    著者:Louis Lafleur

    DOI:10.37546/jaltpcp2020-16
    掲載種別:研究論文(学術雑誌)

      外部サイトへのリンクを表示

  • タイトル:Students’ Experience of Emergency Remote Teaching
    誌名:Communities of teachers & learners. JALT Conference 2020  (頁 125 ~ 134)
    出版年月:2021年
    著者:Lafleur, Andrews, Raichura, Fusco, Fuisting

    DOI:https://doi.org/10.37546/JALTPCP2020-16

      外部サイトへのリンクを表示

  • タイトル:Wider Implications of the Foreign Language Effect
    誌名:Pan Sig 2019  (頁 228 ~ 234)
    出版年月:2020年
    著者:Musty, Andrews

全件表示 >>

担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishI

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishI

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishI

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishI

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishI

    授業形式:代表者

全件表示 >>