基本情報

写真b

アンドリュース R.

ANDREWS ROBERT

所属
国際学部 英語常勤講師
研究分野・キーワード
Computer Assisted Language Learning, Pragmatics, Academic Writing
教育研究内容
My background is in Teaching English as a Foreign/Second Language. In particular, my teaching and research experience is focused on academic writing, particularly process writing and use of writing tools. In addition, I have conducted research on how online tools have been used by teachers and students in emergency remote teaching settings, as well as in blended and hybrid contexts.
Furthermore, I also have a background in philosophy and have created courses that make use of philosophy and thought experiments for the teaching of critical thinking skills.
メールアドレス
robertandrews@kwansei.ac.jp
外部リンク

学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:M.A.(TEFL/TESL)
    分野名:人文・社会 / 英語学
    授与機関名:バーミンガム大学
    取得方法:課程
    取得年月:2015年07月

論文 【 表示 / 非表示

  • タイトル:Students’ Experience of Emergency Remote Teaching
    誌名:Communities of teachers & learners. JALT Conference 2020  (頁 125 ~ 134)
    出版年月:2021年
    著者:Lafleur, Andrews, Raichura, Fusco, Fuisting

    DOI:https://doi.org/10.37546/JALTPCP2020-16

      外部サイトへのリンクを表示

  • タイトル:Wider Implications of the Foreign Language Effect
    誌名:Pan Sig 2019  (頁 228 ~ 234)
    出版年月:2020年
    著者:Musty, Andrews

  • 記述言語:英語
    タイトル:The Effect of Language-Processing on Moral Decision-Making
    誌名:Kwansei Gakuin University: Humanities Review  22巻  (頁 59 ~ 69)
    出版年月:2017年
    著者:Musty, Andrews

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)

  • 記述言語:英語
    タイトル:Process writing and its relevance to Japanese high school students
    誌名:Focus on the Learner  1巻  1号  (頁 99 ~ 106)
    出版年月:2016年

    掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)

担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2023年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishI

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2023年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishI

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2023年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishI

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2023年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishI

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2023年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishI

    授業形式:代表者

全件表示 >>