基本情報

写真b

マクナマラ S.

MCNAMARA STEPHEN

所属
言語教育研究センター 英語常勤講師
研究分野・キーワード
Second language acquisition, content and language integrated learning (CLIL), mind and speech relationships
教育研究内容
Stephen’s research focuses on cognition, discourse and functional relationships in language classrooms. His research centres around European approaches to content and language integrated learning, and he applies these practices to his classroom teaching. Stephen researches in the field of second language acquisition in the subject discipline of intercultural studies, and has also taught modern art history at the undergraduate level for several years.

学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:修士(教育)
    分野名:人文・社会 / 言語学
    授与機関名:モナシュ大学
    取得方法:課程
    取得年月:2011年04月

経歴 【 表示 / 非表示

  • 所属:関西学院大学
    部署名:言語教育研究センター
    職名:英語常勤講師
    年月:2023年04月 ~ 継続中

研究分野 【 表示 / 非表示

  • 研究分野:人文・社会 / 英語学

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    タイトル:A tale of two syllabi: towards theory driven CLIL.
    誌名:PanSIG 2022 Journal  (頁 35 ~ 46)
    出版年月:2022年
    著者:Stephen McNamara, Michael Griffiths

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    専門分野:人文・社会 / 言語学,人文・社会 / 教育学

  • 記述言語:英語
    タイトル:Locating content, language, and cognition in a CLIL art history biography activity.
    誌名:The Journal of the Institute of Language and Culture, Konan University  25巻
    出版年月:2021年
    著者:Stephen McNamara

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)
    専門分野:人文・社会 / 言語学,人文・社会 / 教育学

  • 記述言語:英語
    タイトル:Aligning content to cognitive taxonomies: art history syllabus design.
    誌名:Kwansei Gakuin University Journal of Policy Studies  56巻
    出版年月:2018年
    著者:Stephen McNamara

    専門分野:人文・社会 / 英語学,人文・社会 / 教育学

  • 記述言語:英語
    タイトル:Developing cognitive assessment objectives in language syllabus design.
    誌名:6th International Conference on Modern Approach in the Humanities. The Sorbonne University of Paris. Paris, France.  (頁 69 ~ 81)
    出版年月:2018年
    著者:Stephen McNamara

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)
    専門分野:人文・社会 / 言語学,人文・社会 / 英語学

  • 記述言語:英語
    タイトル:A CLIL approach to syllabus development utilizing taxonomies from the cognitive domain
    誌名:Kwansei Gakuin University Journal of Policy Studies  52巻
    出版年月:2016年
    著者:Stephen McNamara

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)
    専門分野:人文・社会 / 言語学,人文・社会 / 教育学,人文・社会 / 英語学

講演・口頭発表等 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    会議名:The Sixth J-CLIL Tohoku Chapter conference
    国際・国内会議:国内会議
    発表年月日:2023年07月08日
    開催地:Tohoku University
    タイトル:Cognitive progression in discourse functions in an undergraduate intercultural studies activity
    会議種別:口頭発表(一般)
    専門分野:人文・社会 / 英語学

担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(Business A)L2

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(TOEIC)

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(TOEIC)L2

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(TOEIC)L2

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(TOEIC)L2

    授業形式:代表者

全件表示 >>