マクナマラ S.
MCNAMARA STEPHEN
Stephen reviews for the Asian CLIL Journal, is an officer of the JCLIL Association Bookshelf, is a member of the organising board of the interntaional Asian Conference for Innovation in Education, and is on the editorial team of the Annual Research Report for Kwansei Gakuin University.
Stephen has been an English language teacher in Japan for over twenty years.
出身大学院 【 表示 / 非表示 】
-
学校名:ウィーンユニバーシティ・オーストリア
学部等名:Department of English and American Studies
学科等名:Educational Linguistics
修了課程:博士課程
修了年月:2026年
修了区分:中退
国名:オーストリア共和国
経歴 【 表示 / 非表示 】
-
所属:関西学院大学
部署名:言語教育研究センター
職名:英語常勤講師
年月:2023年04月 ~ 継続中 -
所属:甲南大学
部署名:The Institute of Language and Culture
職名:言語特別講師
年月:2019年 ~ 2023年 -
所属:関西学院大学
部署名:School of Policy Studies
職名:外国人常勤講師
年月:2015年 ~ 2019年 -
所属:関西学院大学
部署名:School of Policy Studies
職名:講師
年月:2013年 ~ 2015年
所属学協会 【 表示 / 非表示 】
-
所属学協会名:Doktoratsschule für Philologisch-Kulturwissenschaftliche Studien: Sprachliches, Literarisches und Kulturelles Lernen.
学会所在国:オーストリア共和国 -
所属学協会名:日本CLIL教育学会 (JCLIL)
学会所在国:日本国
論文 【 表示 / 非表示 】
-
記述言語:英語
タイトル:Pilot: cognitive discourse functions in intercultural studies lessons.
誌名:Kwansei Gakuin University Humanities Review 28巻
出版年月:2023年
著者:Stephen McNamara専門分野:人文・社会 / 英語学
-
タイトル:Cognitive discourse functions in Japanese tertiary inter-cultural studies lessons
誌名:Proceedings of: The CLIL Summer Seminar Program in 2023: Diverse CLIL Research and Practices in Globalisation, The University of Vienna, Austria
出版年月:2023年
著者:Stephen McNamara専門分野:人文・社会 / 英語学
-
記述言語:英語
タイトル:A tale of two syllabi: towards theory driven CLIL.
誌名:PanSIG 2022 Journal (頁 35 ~ 46)
出版年月:2022年
著者:Stephen McNamara, Michael Griffiths掲載種別:研究論文(学術雑誌)
専門分野:人文・社会 / 言語学,人文・社会 / 教育学 -
記述言語:英語
タイトル:Locating content, language, and cognition in a CLIL art history biography activity.
誌名:The Journal of the Institute of Language and Culture, Konan University 25巻
出版年月:2021年
著者:Stephen McNamara掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)
専門分野:人文・社会 / 言語学,人文・社会 / 教育学 -
記述言語:英語
タイトル:Aligning content to cognitive taxonomies: art history syllabus design.
誌名:Kwansei Gakuin University Journal of Policy Studies 56巻
出版年月:2018年
著者:Stephen McNamara専門分野:人文・社会 / 英語学,人文・社会 / 教育学
受賞 【 表示 / 非表示 】
-
賞名:PhD discretionary funding; academic travel award
受賞年月:2024年03月
受賞国:オーストリア共和国
受賞区分:国際学会・会議・シンポジウム等の賞
授与機関:ウィーンユニバーシティ・オーストリア・言語・文学・文化の学習に関する言語学・文化学的研究の博士課程
-
賞名:3MT Wettbewerb [3MT competition]
受賞年月:2021年03月
受賞国:オーストリア共和国
受賞区分:国際学会・会議・シンポジウム等の賞
授与機関:ウィーンユニバーシティ・オーストリア Institut für Anglistik und Amerikanistik
講演・口頭発表等 【 表示 / 非表示 】
-
記述言語:英語
会議名:Japan Association of Language Teachers, Kobe Chapter Event
国際・国内会議:国内会議
発表年月日:2024年12月08日
タイトル:CLIL, the CDF construct, and the speech of intercultural studies
会議種別:口頭発表(基調)
-
記述言語:英語
会議名:The 7th JCLIL Annual Bilingual Conference
国際・国内会議:国内会議
発表年月日:2024年11月09日
タイトル:Pluriliteral pitfalls in terminology teaching: DEFINE interventions
会議種別:口頭発表(一般)
-
記述言語:英語
会議名:Second Language Teacher Education
国際・国内会議:国際会議
発表年月日:2024年09月02日
タイトル:Like and subscribe: cognitive discourse functions in a soft-CLIL learning unit.
会議種別:口頭発表(一般)
-
記述言語:英語
会議名:21st AILA World Congress
国際・国内会議:国際会議
発表年月日:2024年08月12日
タイトル:Cognitive discourse functions in Japanese undergraduate CLIL intercultural studies lessons
会議種別:口頭発表(一般)
-
記述言語:英語
会議名:EduLing Monthly
国際・国内会議:国際会議
発表年月日:2024年08月01日
タイトル:The disciplinary literacy of intercultural studies: progress report
会議種別:口頭発表(一般)
担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示 】
-
履修年度:2025年度(西暦)
提供部署名:言語教育研究センター
授業科目名:Skills-based English(Basic)
授業形式:代表者
-
履修年度:2025年度(西暦)
提供部署名:言語教育研究センター
授業科目名:Skills-based English(Basic)
授業形式:代表者
-
履修年度:2025年度(西暦)
提供部署名:言語教育研究センター
授業科目名:Skills-based English(TOEIC)
授業形式:代表者
-
履修年度:2025年度(西暦)
提供部署名:言語教育研究センター
授業科目名:Skills-based English(TOEIC)
授業形式:代表者
-
履修年度:2025年度(西暦)
提供部署名:言語教育研究センター
授業科目名:Skills-based English(TOEIC)
授業形式:代表者
委員歴 【 表示 / 非表示 】
-
団体名:Asian Conference for Innovation in Education
委員名:Organizing Committee
年月:2025年03月 ~ 継続中 -
団体名:Japan CLIL Pedagogical Association (JCLIL)
委員名:JCLIL Bookshelf Editorial Committee
年月:2024年03月 ~ 継続中