基本情報

写真b

タウンゼンド・N L

TOWNSEND-NAKAI LEON

所属
言語教育研究センター 英語常勤講師
研究分野・キーワード
Teacher and learner perceptions, Learner autonomy, Motivation
教育研究内容
My research background so far has focused on teaching listening skills and course evaluation. I am also interested in the use of technology in the language classroom and how it can be used to improve language instruction. However, my most recent research was into the role of self-assessment in language learning to foster learner autonomy. I am also interested in learner motivation and how different classroom practices and activities can improve motivation. I am currently focusing on how more interactive types of feedback can help learners improve their language learning.

学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:修士(TESOL)
    分野名:人文・社会 / 英語学
    取得方法:課程

経歴 【 表示 / 非表示

  • 所属:関西学院大学
    部署名:言語教育研究センター
    職名:英語常勤講師
    年月:2023年04月 ~ 継続中

研究分野 【 表示 / 非表示

  • 研究分野:人文・社会 / 外国語教育

論文 【 表示 / 非表示

  • Gamble, C. & Townsend-Nakai, L. (2020). A principled approach to teaching listening. In K. Ueda, M. Parrish, et al. (Eds.). Annual Report of the Language Center, 23 (61-72). Kwansei Gakuin University.

  • Pond, C., Owada, K. & Townsend-Nakai, L. (2021). Curriculum Evaluation: A New English Presentation Course in the College of Gastronomy Management. JAAL in JACET Proceedings, Volume 3, 1-7. https://www.jacet.org/publication/jaal-in-jacet-proceedings/

  • Stringer, T., Townsend-Nakai, L., Gamble, C. & Wilkins, M. (2024). The Utilization of Artificial Intelligence at the Kwansei Gakuin University Language Center: Instructor Suggestions for Enhancing Teaching and Learning. In Tanaka, H., Parrish, M. & Cusen, O. (Eds.). Annual Report of the Language Center, 27 (3-41). Kwansei Gakuin University.

講演・口頭発表等 【 表示 / 非表示

  • Pond, C., Owada, K. & Townsend-Nakai, L. (2020, December 5). Curriculum Evaluation: A New English Presentation Course in the College of Gastronomy Management [Conference presentation]. JAAL in JACET, Tokyo, Japan.

  • Townsend-Nakai, L. (2023, September 13). Enhancing Student Presentation Skills through Self-Assessment [Conference presentation]. SeLTAME Fifth International Conference. Tbilisi, Georgia. https://seltame.tsu.ge/

  • Townsend-Nakai, L. (2023, November 25). Utilizing Self-Evaluation to Improve Presentations Skills [Conference presentation]. JALT2023 International Conference. Tsukuba, Japan. https://jalt.org/conference/jalt2023

  • Townsend-Nakai, L. (2024, January 22). Using Free-Form Projects to Enhance Learner Engagement and Foster Creativity [presentation]. Annual Research Forum 言語教育研究センター研究会. Kwansei Gakuin University, Japan.

担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Language and Communication

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Language and Communication

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Project-based Seminar in English(Critical Writing)

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Project-based Seminar in English(Critical Writing)

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(Business A)L2

    授業形式:代表者

全件表示 >>