基本情報

写真b

ヨーダー ヘザー

YODER HEATHER

所属
国際学部 英語常勤講師
研究分野・キーワード
creative writing, extensive reading, mindfulness
教育研究内容
I teach English by creating classroom communities. I am interested in learning about how mindful practice increases student participation in class. I am also interested in how reading and writing for fun and creative expression affects students' overall language ability and motivation, so I work with students to create a habit of reading, and in the past I've taught a poetry writing class and incorporated creative writing in other ways in class.

学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:M.A(TESOL)
    分野名: humanities
    授与機関名:東ミシガン大学 (英称:Eastern Michigan University)
    取得方法:課程
    取得年月:2017年12月

研究分野 【 表示 / 非表示

  • 研究分野:人文・社会 / 教育学

書籍等出版物 【 表示 / 非表示

  • タイトル:New ways in teaching speaking
    著者:Yoder, H., & Hogg, N

    担当区分:分担執筆

講演・口頭発表等 【 表示 / 非表示

  • 会議名:ThaiTESOL
    発表年月日:2024年
    タイトル:Creating classroom community through mindfulness warmup activities

  • 会議名:PanSig
    国際・国内会議:国内会議
    発表年月日:2024年
    タイトル:Extensive reading: A simple method that encourages autonomy and integration

  • 会議名:PanSig
    国際・国内会議:国内会議
    発表年月日:2019年
    タイトル:Everyday mindfulness: 10 minutes warm-ups

  • 会議名:JASAL
    発表年月日:2019年
    タイトル:Passport to Success: Students' Preferred Tasks for Linguistic Risk-Taking

  • 記述言語:英語
    会議名:TESOL 2018
    国際・国内会議:国際会議
    発表年月日:2018年
    タイトル:Promoting intelligibility and comprehensibility for global communication using e-resources

全件表示 >>

担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishI

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishII

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishIII

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishIV

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:国際学部

    授業科目名:EnglishVIII(Seminar)

    授業形式:代表者

全件表示 >>