バーバー ゾーイ
BARBER ZOE ANN-MARIE
diversity in teaching and learning within the EFL (English as a Foreign Language) context focuses on how to
create effective language learning environments for students with varying language abilities, backgrounds, and
needs. It looks at difficulties that can be found diverse classrooms, including learners who may face challenges
such as learning disabilities, mental health challenges, ADHD, illness, or other barriers while learning
English, and on developing strategies to support all students to do their best in the classroom. It also looks at
understanding diverse learning styles and participation modes in the classroom. This includes adapting teaching
methods, using assistive technology, incorporating culturally responsive materials, and fostering inclusive
classroom interactions so that all learners have equal opportunities to succeed in language learning.
論文 【 表示 / 非表示 】
-
記述言語:英語
タイトル:(Re)Conceptualising Classroom Silence and Participation in the Japanese EFL Classroom
誌名:JALT PanSIG Journal 2022巻 (頁 8 ~ 16)
出版年月:2023年02月
著者:バーバー ゾーイ専門分野:人文・社会 / 教育学,人文・社会 / 外国語教育
講演・口頭発表等 【 表示 / 非表示 】
-
記述言語:英語
会議名:PanSIG 2025
国際・国内会議:国内会議
開催年月:2025年05月
発表年月日:2025年05月17日
開催地:Kanda University of International Studies
タイトル:"Face Needs" and Engagement in the Japanese EFL Classroom
専門分野:人文・社会 / 教育学,人文・社会 / 外国語教育,人文・社会 / 高等教育学 -
記述言語:英語
会議名:Osaka JALT ”Back to School” 2025
国際・国内会議:国内会議
開催年月:2025年04月
発表年月日:2025年04月27日
開催地:Osakajo Gakuin University
タイトル:Bridging barriers: Supporting students with mental health challenges in the language classroom
専門分野:人文・社会 / 教育学,人文・社会 / 外国語教育,人文・社会 / 特別支援教育 -
記述言語:英語
会議名:Osaka JALT ”Back to School” 2025
国際・国内会議:国内会議
開催年月:2025年04月
発表年月日:2025年04月27日
開催地:Osakajo Gakuin University
タイトル: A Comparison Study of Digital Literacy Among Japanese University Students
専門分野:人文・社会 / 教育学,人文・社会 / 外国語教育,人文・社会 / 高等教育学 -
記述言語:英語
会議名:Osaka JALT ”Back to School” 2024
国際・国内会議:国内会議
開催年月:2024年04月
発表年月日:2024年04月28日
開催地:Osakajo Gakuin University
タイトル:Navigating Face-Threatening Acts: Implications for Pedagogy in EFL Education
専門分野:人文・社会 / 教育学,人文・社会 / 外国語教育,人文・社会 / 高等教育学 -
記述言語:英語
会議名:PanSIG 2023
国際・国内会議:国内会議
開催年月:2023年05月 ~ 2025年05月
発表年月日:2023年05月13日
開催地:Kyoto Sangyo University
タイトル:Supporting Sensory Differences of Students with ASD in the Japanese EFL Classroom
専門分野:人文・社会 / 教育学,人文・社会 / 外国語教育,人文・社会 / 特別支援教育
担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示 】
-
履修年度:2025年度(西暦)
提供部署名:理学部
授業科目名:英語BI
授業形式:代表者
-
履修年度:2025年度(西暦)
提供部署名:理学部
授業科目名:英語BI
授業形式:代表者
-
履修年度:2025年度(西暦)
提供部署名:工学部
授業科目名:英語BI
授業形式:代表者
-
履修年度:2025年度(西暦)
提供部署名:生命環境学部
授業科目名:英語BI
授業形式:代表者
-
履修年度:2025年度(西暦)
提供部署名:生命環境学部
授業科目名:英語BI
授業形式:代表者