基本情報

写真b

エドリン C. J.

EDLIN CURTIS JAMES

所属
言語教育研究センター 英語常勤講師
研究分野・キーワード
教育研究内容
I research autonomy-supportive practices for teaching, learning, and coaching. Psychological autonomy supports high-quality motivation, learning, and performance. In my research, I hope to document diverse individual differences in learner preferences to illustrate that learning and teaching should not follow “one-size-fits-all” approaches. I hope to track the relationship between autonomy-supportive teaching practices and learners’ perceived autonomy, as well as relationships between autonomy, subjective well-being, and other measures of physical, psychological, and social well-being.
SDGs 関連ゴール

学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:M.A.(TESOL)
    分野名:Foreign Language Education 
    取得方法:課程
    取得年月:2010年09月

経歴 【 表示 / 非表示

  • 所属:関西学院大学
    部署名:言語教育研究センター
    職名:英語常勤講師
    年月:2025年04月 ~ 継続中

研究分野 【 表示 / 非表示

  • 研究分野:人文・社会 / 教育心理学

担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2025年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Language and Communication

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2025年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(Basic)

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2025年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(Speaking & Listening)

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2025年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(Speaking & Listening)

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2025年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(IELTS Listening & Speaking)

    授業形式:代表者

全件表示 >>