エドリン C. J.
EDLIN CURTIS JAMES
所属
言語教育研究センター 英語常勤講師
研究分野・キーワード
教育研究内容
I research autonomy-supportive practices for teaching, learning, and coaching. Psychological autonomy supports high-quality motivation, learning, and performance. In my research, I hope to document diverse individual differences in learner preferences to illustrate that learning and teaching should not follow “one-size-fits-all” approaches. I hope to track the relationship between autonomy-supportive teaching practices and learners’ perceived autonomy, as well as relationships between autonomy, subjective well-being, and other measures of physical, psychological, and social well-being.
SDGs 関連ゴール
担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示 】
-
履修年度:2025年度(西暦)
提供部署名:言語教育研究センター
授業科目名:Language and Communication
授業形式:代表者
-
履修年度:2025年度(西暦)
提供部署名:言語教育研究センター
授業科目名:Skills-based English(Basic)
授業形式:代表者
-
履修年度:2025年度(西暦)
提供部署名:言語教育研究センター
授業科目名:Skills-based English(Speaking & Listening)
授業形式:代表者
-
履修年度:2025年度(西暦)
提供部署名:言語教育研究センター
授業科目名:Skills-based English(Speaking & Listening)
授業形式:代表者
-
履修年度:2025年度(西暦)
提供部署名:言語教育研究センター
授業科目名:Skills-based English(IELTS Listening & Speaking)
授業形式:代表者