基本情報

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Leslie Naomi Ono

Leslie Naomi Ono

職名
准教授
研究分野・キーワード
Program management, program evaluation, needs analysis, materials development, motivation, sociolinguistics
研究概要
As the director of the English Language Program (ELP), my ongoing interests include program evaluation, program management, and course and program level needs analysis. Additionally, I am involved in longitudinal research investigating changes in learner affective variables, such as motivation and selfconfidence, over time. I have been involved with various materials development projects, most notably co-authoring a textbook series designed to build English reading skills, fluency, and vocabulary knowledge, as well as promote extensive reading. I am also interested in the content-based instruction of sociolinguistics as a means of developing learners’meta-linguistic awareness and pragmatic competence.

取得学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:Doctor of Education
    学位の分野名:Ed.D. in Curriculum, Instruction, and Technology in Education with TESOL Specialization
    学位授与機関名:Temple University, Japan Campus
    取得方法:課程
    取得年月:2018年05月

  • 学位名:Master of Arts
    学位の分野名:M.A. in Second Language Studies
    学位授与機関名:University of Hawaii at Manoa
    取得方法:課程
    取得年月:2002年12月

  • 学位名:Bachelor of Arts
    学位の分野名:B.A. in Psychology with Business Administration Specialization
    学位授与機関名:University of California, Los Angeles
    取得方法:課程
    取得年月:1995年12月

学内職務経歴 【 表示 / 非表示

  • 職務遂行組織:関西学院大学 総合政策学部 総合政策学科
    経歴名:准教授
    職務期間:2009年04月 ~ 継続中

専門分野(科研費分類) 【 表示 / 非表示

  • 専門分野(科研費分類):教育学

 

学位論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Coherence in Quantitative Longitudinal Language Program Evaluation
    学位授与年月:2018年05月
    著者氏名(共著者含):Leslie N. Ono

    共著区分:単著
    専門分野(科研費分類):教育学

論文 【 表示 / 非表示

  • Ono, L. (2018). Coherence in Quantitative Longitudinal Language Program Evaluation (Doctoral dissertation, Temple University Libraries).

  • Jordan, J., McGrath, D., & Ono, L. (2015). The Learning Assistance Center in the School of Policy Studies. Kwansei Gakuin University Humanities Review, 25, 165-188.


  • Jordan, J., & Ono, L. (2012). Using student focus groups in curriculum review. International Journal of Arts and Sciences, 4(25).

研究発表 【 表示 / 非表示

  • Ono, L. (2019, February). Program evaluation: Ensuring fair and consistent assessment practices. Hawaii
    TESOL Conference 2019. Honolulu, Hawaii.

  • Ono, L. (2017, January). Longitudinal program evaluation of a Japanese university EAP program. Hawaii International Conference on Education 2017. Honolulu, Hawaii.

 

担当授業科目 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2021年度(西暦)

    提供部署名:総合政策学部

    授業科目名:Introduction to The World of English

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2021年度(西暦)

    提供部署名:総合政策学部

    授業科目名:卒業論文

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2021年度(西暦)

    提供部署名:総合政策学部

    授業科目名:文化とグローバリゼーション

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2021年度(西暦)

    提供部署名:総合政策学部

    授業科目名:異文化間コミュニケーション論

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2021年度(西暦)

    提供部署名:総合政策学部

    授業科目名:研究演習I

    授業形式:代表者

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