レスリー ナオミ オノ
Leslie N. Ono
学位 【 表示 / 非表示 】
-
学位名:Doctor of Education
分野名:人文・社会 / 教育学
授与機関名:Temple University, Japan Campus
取得方法:課程
取得年月:2018年05月 -
学位名:Master of Arts
分野名:人文・社会 / 教育学
授与機関名:University of Hawaii at Manoa
取得方法:課程
取得年月:2002年12月 -
学位名:Bachelor of Arts
分野名:人文・社会 / 社会心理学
授与機関名:University of California, Los Angeles
取得方法:課程
取得年月:1995年12月
論文 【 表示 / 非表示 】
-
タイトル:Factors Affecting Proficiency Outcomes in a Foreign Language Program Over 20 Years
出版年月:2022年
著者:Leslie N. Ono掲載種別:論文集(書籍)内論文
専門分野:人文・社会 / 外国語教育 -
タイトル:Modeling Longitudinal Coherence in a Foreign Language Program
出版年月:2022年
著者:Leslie N. Ono & Steven J. Ross掲載種別:論文集(書籍)内論文
専門分野:人文・社会 / 外国語教育 -
タイトル:Coherence in Quantitative Longitudinal Language Program Evaluation
出版年月:2018年
著者:Leslie N. Ono掲載種別:学位論文(博士)
共著区分:単著
専門分野:人文・社会 / 外国語教育 -
タイトル:The Learning Assistance Center in the School of Policy Studies
誌名:Kwansei Gakuin University Humanities Review
出版年月:2015年
著者:Jordan, J., McGrath, D., & Ono, L.掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)
共著区分:共著
専門分野:人文・社会 / 外国語教育 -
タイトル:Using Student Focus Groups in Curriculum Review
誌名:International Journal of Arts and Sciences
出版年月:2012年
著者:Jordan, J., & Ono, L.掲載種別:研究論文(学術雑誌)
共著区分:共著
専門分野:人文・社会 / 外国語教育
-
Ono, L. N. (2022). Factors affecting proficiency outcomes in a foreign language program over 20 years. In S. J. Ross & M. C. Masters (Eds.), Longitudinal studies of second language learning: Quantitative methods and outcomes. Routledge.
-
Ono, L. N., & Ross, S. J. (2022). Modeling longitudinal coherence in a foreign language program. In S. J. Ross & M. C. Masters (Eds.), Longitudinal studies of second language learning: Quantitative methods and outcomes. Routledge.
-
Ono, L. (2018). Coherence in quantitative longitudinal language program evaluation [Doctoral dissertation, Temple University]. ProQuest Dissertations and Theses Global.
-
Jordan, J., McGrath, D., & Ono, L. (2015). The Learning Assistance Center in the School of Policy Studies. Kwansei Gakuin University Humanities Review, 25, 165-188.
-
Jordan, J., & Ono, L. (2012). Using student focus groups in curriculum review. International Journal of Arts and Sciences, 4(25).
講演・口頭発表等 【 表示 / 非表示 】
-
会議名:JALT 46th International Conference
国際・国内会議:国内会議
開催年月:2021年11月
タイトル:Factors Affecting English Proficiency Change in a Japanese University Over 20 Years
会議種別:口頭発表(一般)
専門分野:人文・社会 / 外国語教育 -
会議名:Hawaii TESOL Conference 2019
国際・国内会議:国際会議
開催年月:2019年02月
タイトル:Program Evaluation: Ensuring Fair and Consistent Assessment Practices
会議種別:口頭発表(一般)
専門分野:人文・社会 / 外国語教育 -
会議名:Hawaii International Conference on Education 2017
国際・国内会議:国際会議
開催年月:2017年01月
開催地:Honolulu, Hawaii
タイトル:Longitudinal Program Evaluation of a Japanese University EAP Program
会議種別:口頭発表(一般)
専門分野:人文・社会 / 外国語教育 -
会議名:JALT 38th International Conference
国際・国内会議:国内会議
開催年月:2012年10月
開催地:Hamamatsu, Japan
タイトル:Using Student Focus Groups in EFL Program Evaluation
会議種別:口頭発表(一般)
専門分野:人文・社会 / 外国語教育 -
会議名:Hawaii TESOL Conference 2012
国際・国内会議:国際会議
開催年月:2012年02月
タイトル:Using Student Focus Groups in EFL Program Evaluation
会議種別:口頭発表(一般)
専門分野:人文・社会 / 外国語教育
-
Ono, L. (2021, November). Factors affecting English proficiency change in Japanese university over 20 years. JALT 46th International Conference. Online.
-
Ono, L. (2019, February). Program evaluation: Ensuring fair and consistent assessment practices. Hawaii TESOL Conference 2019. Honolulu, Hawaii.
-
Ono, L. (2017, January). Longitudinal program evaluation of a Japanese university EAP program. Hawaii International Conference on Education 2017. Honolulu, Hawaii.
-
Ono, L. (2012, February). Using student focus groups in EFL program evaluation. Hawaii TESOL Conference 2012. Honolulu, Hawaii.
担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示 】
-
履修年度:2025年度(西暦)
提供部署名:総合政策学部
授業科目名:English Professional Writing A
授業形式:代表者
-
履修年度:2025年度(西暦)
提供部署名:総合政策学部
授業科目名:English Professional Writing B
授業形式:代表者
-
履修年度:2025年度(西暦)
提供部署名:総合政策学部
授業科目名:Global Englishes
授業形式:代表者
-
履修年度:2025年度(西暦)
提供部署名:総合政策学部
授業科目名:Intercultural Communication
授業形式:代表者
-
履修年度:2025年度(西暦)
提供部署名:総合政策学部
授業科目名:卒業論文
授業形式:代表者