基本情報

写真b

NORLIA AHMAD

NORLIA AHMAD

職名
教授
研究分野・キーワード
マーケティング
研究概要
My preceding research focused on the influence of task environment and resource deployment on the performance of telecommunication companies in Asia Pacific countries. In recent years, my research area has extended to include product innovations and consumer behavior. The outcomes of the research have appeared in Asian Business and Management (ABM) Journal, Journal of International Business and Entrepreneurship, and Asean Marketing Journal, among others.

取得学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:Master (Science)
    学位の分野名:商学
    学位授与機関名:広島大学
    取得方法:論文
    取得年月:2001年03月

  • 学位名:Doctor (Philosophy)
    学位の分野名:経営学
    学位授与機関名:広島大学
    取得方法:論文
    取得年月:2004年03月

学内職務経歴 【 表示 / 非表示

  • 職務遂行組織:関西学院大学 経営戦略研究科 経営戦略専攻
    経歴名:准教授
    職務期間:2009年09月 ~ 2018年03月

  • 職務遂行組織:関西学院大学 経営戦略研究科 経営戦略専攻
    経歴名:教授
    職務期間:2018年04月 ~ 継続中

学外略歴 【 表示 / 非表示

  • 所属(勤務)先名:Faculty of Business and Management
    経歴名:講師
    経歴期間:2004年07月 ~ 2006年06月

  • 所属(勤務)先名:Khazanah Research and Investment Strategy
    経歴名:研究員
    経歴期間:2006年07月 ~ 2006年09月

  • 所属(勤務)先名: Otaru University of Commerce, Hokkaido
    経歴名:博士研究員
    経歴期間:2006年10月 ~ 2008年09月

専門分野(科研費分類) 【 表示 / 非表示

  • 専門分野(科研費分類):経営学

 

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Toward Advancing Debates on Islamic Marketing: A Renewed Perspective
    掲載誌名:Journal of Islamic Marketing, Emerald   9巻  1号  (頁 152 ~ 166)
    掲載誌 発行年月:2018年
    著者氏名(共著者含):Norlia Ahmad

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:What Do We Know About The “Third One-billion Market": A Closer Look at Muslim Consumers and Halal Phenomenon
    掲載誌名:Business and Accounting Review  19巻  (頁 21 ~ 39)
    掲載誌 発行年月:2017年06月
    著者氏名(共著者含):Norlia Ahmad

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Quality Attribute and Customer Satisfaction: Using Kano Model to Prioritize What Matters Most to Customers
    掲載誌名:Journal of Marketing and Consumer Behaviour in Emerging Markets  1巻  5号  (頁 15 ~ 28)
    掲載誌 発行年月:2017年03月
    著者氏名(共著者含):Norlia Ahmad

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Consumer Attitude towards Luxury: A Review on Luxury Value Perceptions
    掲載誌名:Business and Accounting Review  16巻  (頁 69 ~ 83)
    掲載誌 発行年月:2015年12月
    著者氏名(共著者含):Norlia Ahmad

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    論文題目名:Exploring Customer Needs and Kano Model: A Preliminary Study of Perceived Needs of Smartphone Users in Japan
    掲載誌名:Asia Pacific Marketing Review  3巻  2号  (頁 123 ~ 133)
    掲載誌 発行年月:2014年
    著者氏名(共著者含):Norlia Ahmad

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:単著

全件表示 >>

研究発表 【 表示 / 非表示

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:6th Global Islamic Marketing Conference
    会議区分:国際会議
    開催期間:2015年05月 ~ 2015年06月
    開催場所:Istanbul University, Turkey
    題目又はセッション名:Toward Advancing Islamic Marketing Debates: Insights from the Japanese Concept of "Omotenashi" and Practices.
    発表形態:口頭(一般)

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:5th Asia-Pacific Business Research Conference
    会議区分:国際会議
    開催期間:2014年02月
    開催場所:Kuala Lumpur, Malaysia
    題目又はセッション名:Exploring Customer Needs of High-Technology Product: A Preliminary Analysis of Perceived Needs and Kano Model
    発表形態:口頭(一般)

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:Lupcon Center for Business Research (LCBR) European Marketing Conference
    会議区分:国際会議
    開催期間:2012年08月
    開催場所:Munich, Germany
    題目又はセッション名:The Influence of "Logo-fication" Strategy on Consumer Perception of Luxury Brands: A preliminary finding from Japan
    発表形態:口頭(一般)

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:The 2011 Academy of Marketing Conference
    会議区分:国際会議
    開催期間:2011年07月
    開催場所: University of Liverpool, United Kingdom
    題目又はセッション名:Needs Based Segmentation: An Analysis of Mobile Services Evolution
    発表形態:口頭(一般)

  • 発表(記述)言語:英語
    会議名称:International Conference on Economic, Business and Marketing Management
    会議区分:国際会議
    開催期間:2011年03月
    開催場所:Shanghai, China
    題目又はセッション名:Hierarchy of User Needs: An Analysis of Mobile Phone Innovation
    発表形態:口頭(一般)

全件表示 >>

 

担当授業科目 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:経営戦略研究科

    授業科目名:Advanced Topics in Business A

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:経営戦略研究科

    授業科目名:Advanced Topics in Business A

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:経営戦略研究科

    授業科目名:Group Research Project

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:経営戦略研究科

    授業科目名:Group Research Project

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2019年度(西暦)

    提供部署名:経営戦略研究科

    授業科目名:Individual Research

    授業形式:代表者

全件表示 >>

その他特記事項 【 表示 / 非表示

  • タイトル:External reviewer for PhD candidates of Institute of Graduate Studies, Faculty of Business Management, MARA University of Technology, Malaysia
    活動期間:2015年05月

 

学内委員会等 【 表示 / 非表示

  • 活動名称:PhD evaluation committee
    活動期間:2018年07月

  • 活動名称:PhD evaluation committee
    活動期間:2018年01月

  • 活動名称:Lecture (Human right seminar)
    活動期間:2017年01月

  • 活動名称:PhD evaluation committee
    活動期間:2016年07月

  • 活動名称:Staff study session at Institute of Business and Accounting (IBA)
    活動期間:2015年11月