基本情報

写真b

Michael Parrish

Michael Parrish

所属
言語教育研究センター 言語特別講師
研究分野・キーワード
Student autonomy, life-long learning, literacy
教育研究内容
I started my career as a language learner, first Spanish, then Portuguese, finally Japanese. When I became a language teacher, Spanish and now English, I decided to focus my research on how to use my experiences learning languages to help me teach them. So I am investigating error recognition and correction as part of language learning. I am studying ways to help students read more effectively and enjoy pleasure reading. Furthermore I am studying how to encourage students to learn more effectively on their own, outside of class. I hope to include interesting and useful bits of my research in my classes to help my students become better learners and users of English.

学位 【 表示 / 非表示

  • 学位名:学士 (英語文学)
    分野名:人文・社会 / 英文学、英語圏文学
    授与機関名:フロリダ大学
    取得方法:課程
    取得年月:1987年12月

経歴 【 表示 / 非表示

  • 所属:関西学院大学
    職名:言語特別講師
    年月:2013年04月 ~ 継続中

研究分野 【 表示 / 非表示

  • 研究分野:人文・社会 / 外国語教育

論文 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    タイトル:Collaboration between Japanese and East African universities: Creating conversations to promote research and understanding among faculty members
    誌名:International Journal of Management and Leadership Studies  6巻  (頁 124 ~ 133)
    出版年月:2017年03月
    著者:Michael Parrish

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    タイトル:Investigating students’ ways to learn English outside of class: A researchers’ narrative.
    誌名:Studies in Self-Access Learning Journal  3巻  2号  (頁 196 ~ 204)
    出版年月:2012年06月
    著者:Howard Doyle, Michael Parrish

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:共著

  • 記述言語:英語
    タイトル:Extracurricular English: Diary studies of learners’ outside-of-class language practice.
    誌名:Annual Research Review of the Language Center, Kwansei Gakuin University  14巻  (頁 39 ~ 61)
    出版年月:2011年03月
    著者:Michael Parrish

    掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)
    共著区分:単著

  • 記述言語:英語
    タイトル:Overgeneralization between clitic and non-clitic negation: A study of negative questions and Japanese EFL students
    誌名:Psychologia  53巻  (頁 86 ~ 101)
    出版年月:2010年04月
    著者:Michael Parrish, Katsuo Tamaoka

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)
    共著区分:共著

書籍等出版物 【 表示 / 非表示

  • 記述言語:英語
    タイトル:Explorations of Peace in Practice
    出版者・発行元:Peace as Global Language
    出版年月:2018年04月
    著者:Michael Parrish, Ryan Richardson

    著書種別:学術書
    担当区分:共編者(共編著者)

担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Language and Communication

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Project-based Seminar in English(Career English)

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Project-based Seminar in English(Career English)

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Project-based Seminar in English(Career English)

    授業形式:代表者

  • 履修年度:2024年度(西暦)

    提供部署名:言語教育研究センター

    授業科目名:Skills-based English(Basic)

    授業形式:代表者

全件表示 >>